Performancing Metrics

اخذ مالیات از بنگاه ها باید واقع بینانه باشد | اتاق خبر
کد خبر: 129963
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1394 - 14:35
اتاق نیوز - موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری اتاق نیوز گفت نرخ مالیات ها باید واقعی باشند و تحقق این امر با ایجاد د
اتاق نیوز - موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری اتاق نیوز گفت نرخ مالیات ها باید واقعی باشند و تحقق این امر با ایجاد دفاتر مالی با بسترهای نرم افزاری تحقق می یابد.
ثروتی همچنین اضافه کرد در حال حاضر شاهد این هستیم که بسیاری از فعالان صنفی به ویژه در شهرستان های کوچک، به دلیل نداشتن درآمد و وجود بار مالیاتی ناچار به تعطیلی  محل کسب و کار خود می شوند. در این شرایط لازم است دولت وضعیت درآمد را برای اخذ نرخ مالیاتی واقعی بررسی نماید. عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد در قدم بعدی نیز بایستی این فرهنگ پایه گذاری شود که پرداخت مالیات ها خدمتی بزرگ به جامعه محسوب می شود تا مشاغل، راغب به پرداخت مالیات ها باشند. وی افزود از سوی دیگر انعطاف دولت در برابر اصنافی که دارای مجوزهای لازم بوده و مالیات پرداخت می کنند می تواند باعث تشویق قانون مداری شود. به گفته ثروتی در حال حاضر شاهد حضور واحد های صنفی ای هستیم که هیچ اعلامی از میزان درآمد های خود نداشته و فعالیتی بدون مجوز و غیرقانونی دارند. در این راستا دولت می بایست راهکارهایی برای شناخت این فرارهای مالیاتی بیابد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید