Performancing Metrics

قانون جدید آلمان برای دفع ایمن و مسوولانه پسماندهای هسته‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 130190
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1394 - 08:25
اتاق نیوز - کابینه دولت آلمان طرح برنامه‌های دفع پسماندهای رادیواکتیو را که از سوی وزارت محیط زیست این کشور مطرح شده بود را به تصویب رساند....
اتاق نیوز - کابینه دولت آلمان طرح برنامه‌های دفع پسماندهای رادیواکتیو را که از سوی وزارت محیط زیست این کشور مطرح شده بود را به تصویب رساند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگه خبری ورلد نوکلیر نیوز، بنا بر اعلام وزارت محیط زیست آلمان این برنامه یک رویکرد جامع را در مورد چگونگی دفع ایمن و مسوولانه انواع پسماندهای رادیواکتیو تعیین کرده است. بنا بر رویکرد دولت آلمان نسبت به انرژی هسته‌ای، این کشور قرار است سیاست خروج از انرژی هسته‌ای را تا سال 2022 اجرا کند و بنا بر این برنامه که اخیراً از سوی کابینه آلمان به تصویب رسیده قرار است پسماندهای هسته‌ای به دو دسته پسماند با میزان رادیواکتیویته کم و متوسط و پسماند با میزان رادیواکتیویته بالا به صورت جداگانه در دو معدن متروکه آهن دفع شوند. وزارت محیط زیست آلمان برای اجرای هرچه بهتر این قانون یک فهرست کامل از انواع پسماندهای رادیواکتیوی که قرار است در آلمان دفع شود را تهیه کرده است. هم‌چنین وزارت محیط زیست آلمان یک فهرست دیگر در مورد انواع پسماندهای رادیواکتیوی که ممکن است تا سال 2080 در آلمان تولید شود را فراهم کرده است. بنا بر اعلام وزارت محیط زیست این کشور 10 هزار و 500 تن سوخت هسته‌ای مصرف شده برابر با 110 کانتینر از فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای آلمان تولید خواهد شد. هم‌چنین 300 کانتینر پسماند هسته‌ای با رادیواکتیویته بالا از طریق بازفرآوری سوخت هسته‌ای مصرف شده تولید خواهد شد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید