Performancing Metrics

«شیخ فتنه‌گر» لبنانی چگونه در دام نیروهای امنیتی گرفتار شد | اتاق خبر
کد خبر: 130465
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 08:03
اتاق نیوز - نیروهای امنیتی لبنان اعلام کردند که چند روز پیش از بازداشت «احمد الاسیر» سرکرده سلفی های این کشور، وی را به صورت شبانه‌روزی تحت نظر داشته‌اند....
اتاق نیوز - نیروهای امنیتی لبنان اعلام کردند که چند روز پیش از بازداشت «احمد الاسیر» سرکرده سلفی های این کشور، وی را به صورت شبانه‌روزی تحت نظر داشته‌اند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه «خبر برس»، «احمد الأسیر» از سرکرده های گروه های تروریستی لبنان روز گذشته در جریان عملیات نیروهای امنیتی در فرودگاه بین المللی «رفیق الحریری» بیروت در شرایطی بازداشت شد که یک گذرنامه جعلی فلسطینی به نام «رامی عبدالرحمن طالب» برای خروج از کشور به همراه داشت. وی قصد داشت پس از خروج از لبنان ابتدا به قاهره پایتخت مصر و سپس به نیجریه بگریزد. درست پیش از بازداشت احمد الاسیر، یک فرد دیگر نیز به نام مختصر «خ . ص» در هنگام مُهر گذرنامه اش بازداشت شد. نیروهای امنیتی اعلام کردند که این فرد یک گذرنامه لبنانی با خود به همراه داشته است و هم اکنون تحقیقاتی درباره جعلی بودن یا نبودن آن در حال انجام است. به گفته نیروهای امنیتی با توجه به اینکه این فرد و احمد الاسیر در یک زمان در فرودگاه بیروت حاضر شده و هر دو نفر آنها عازم یک مقصد یعنی قاهره بوده اند، به احتمال زیاد با یکدیگر ارتباط دارند. «عباس ابراهیم» فرمانده کل نیروهای امنیتی لبنان به طور مستقیم بر عملیات بازداشت احمد الاسیر نظارت داشت. وی پس از بازداشت الاسیر، بلافاصله مراتب را به تمام سلام نخست وزیر لبنان و همچنین وزیر کشور اطلاع داد. نیروهای امنیتی لبنان پس از بازداشت احمد الاسیر وی را به یکی از مراکز امنیتی خارج از فرودگاه بیروت منتقل و بازجویی از او را تحت نظارت مستقیم «عباس ابراهیم» آغاز کردند. منابع امنیتی لبنان به دلایل امنیتی خبر بازداشت این شیخ فتنه گر را با تأخیر اعلام کردند. علت تأخیر نیروهای امنیتی در اعلام بازداشت الاسیر این بود که آنها در صدد بودند تا با تفتیش کامل فرودگاه بیروت، مناطق اطراف آن و  همچنین تمامی خیابان های منتهی به آن، تیم محافظ سرکرده تروریست ها را شناسایی و اعضای آن را بازداشت کنند. به گفته منابع لبنانی، نیروهای امنیتی از چند روز پیش از بازداشت الاسیر، وی را به صورت روزانه تحت تعقیب قرار داده بودند تا اینکه موفق شدند وی را در حدود ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی در هنگام عزیمت به مصر بازداشت کنند. احمد الاسیر، سرکرده تروریست های لبنانی قصد داشت از قاهره به نیجریه بگریزد. نیروهای امنیتی لبنان این احتمال را می دهند که الاسیر در واقع هیچگاه قصد سفر به نیجریه را نداشته و تنها برای گمراه کردن دستگاه های امنیتی از مقصد واقعی خود، برای عزیمت به نیجریه بلیط رزرو کرده بود. پس از بازداشت این شیخ فتنه گر، مشخص شد که وی به صورت گسترده تغییر چهره داده است. این مسأله علت تلاش الاسیر برای ارتباط با حامیان خود از طریق نوارهای صوتی و ـ نه به صورت تصویری ـ را بیش از پیش آشکار کرد. منابع امنیتی اعلام کردند که پی بردن به جعلی بودن گذرنامه فلسطینی احمد الاسیر به واسطه دستگاه های فنی پیشرفته در اختیار نیروهای امنیتی در فرودگاه بیروت صورت گرفت. مقایسه تصاویری گذشته احمد الاسیر که در مراحل مختلف در شهر صیدا از وی گرفته شده بود با تصویر کنونی او  بوسیله تکنولوژی پیشرفته ای که در اختیاری نیروهای امنیتی قرار داشت، به خوبی جعلی بودن گذرنامه فلسطینی را نمایان ساخت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید