Performancing Metrics

اختلاف‌نظر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا درباره اعزام نیروی زمینی به خاورمیانه | اتاق خبر
کد خبر: 130527
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 10:02
اتاق نیوز - نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه درباره لزوم اعزام نیروهای زمینی آمریکا به خاورمیانه برای مقابله با نیروهای داعش دچار اختلاف‌...
اتاق نیوز - نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه درباره لزوم اعزام نیروهای زمینی آمریکا به خاورمیانه برای مقابله با نیروهای داعش دچار اختلاف‌نظر شده‌اند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری شینهوا، در میان اختلاف‌نظرها، گروهی اندک از نامزدهای جمهوری‌خواه برای رقابت‌های 2016 که موافق اعزام نیرو هستند، جزئیات اندکی از طرح‌های خود را ارائه کرده‌اند. سناتور "لیندسی گراهام" در مصاحبه با شبکه سی‌.بی‌.اس گفت: هیچ فردی از طرف جمهوری‌خواهان وجود ندارد که طرح قاطعی برای نابود کردن داعش داشته باشد. گراهام جزو جمهوری‌خواهانی است که خواستار اعزام 20 هزار نیروی آمریکایی به عراق و سوریه شده است. با این حال بسیاری دیگر از نامزدهای این حزب خود را درگیر جزئیات آن نمی‌کنند. "دونالد ترامپ" از نامزدهای سرمایه‌دار جمهوری‌خواه که از سایر رقیبان خود در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته است، در جریان مصاحبه اخیرش با شبکه ان‌.بی‌.سی نسبت به اعزام نیروی زمینی متعهد شد. وی گفت که باید با پس گرفتن تاسیسات نفتی از داعش، منبع ثروت آنها را گرفت و زمانی که درباره اعزام نیرو از وی سوال شد، گفت که «خوب» است. آمریکا در حال حاضر 3500 نیرو به عنوان مربی و مشاور برای نیروهای عراقی اعزام کرده است، اما این آمریکایی‌ها قرار نیست مستقیماً درگیر نبرد شوند. سایر نامزدهای جمهوری‌خواه اطلاعات چندانی درباره سیاست خود در رابطه با خاورمیانه ارائه نمی‌کنند. "جب بوش"، فرماندار سابق ایالت فلوریدا اعلام کرده که نیروهای زمینی بیشتری نیاز است اما تعداد دقیقی را اعلام نکرده است. دونالد ترامپ برادر جب بوش، جورج بوش را که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بود، برای حمله به عراق در سال 2003 به باد انتقاد گرفته است. سناتور "راند پل" معتقد است که آمریکا باید از مداخلات خود بکاهد اما با این حال وی استفاده از نیروی نظامی را منتفی ندانست.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید