Performancing Metrics

پیشنهادی برای سرعت گرفتن مسکن مهر | اتاق خبر
کد خبر: 130545
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 10:48
اتاق نیوز - یک کارشناس پیشنهاد کرد دولت با واگذاری زمین‌های خود به بخش خصوصی، از آنها بخواهد خدمات روبنایی مسکن مهر را ارایه کنند....
اتاق نیوز - یک کارشناس پیشنهاد کرد دولت با واگذاری زمین‌های خود به بخش خصوصی، از آنها بخواهد خدمات روبنایی مسکن مهر را ارایه کنند.
محمد عدالت خواه اظهار کرد: اگر قرار است مسکن مهر در جاهایی متوقف شود دولت می‌تواند زمین‌های تجاری خود را به قیمت روز تهاتر و به مزایده بگذارد و کسانی که برنده می‌شوند خدمات روبنایی مسکن مهر را ارایه کنند. وی افزود: هر طرحی درخصوص مسکن نمی‌تواند با نادیده گرفتن مسکن مهراجرا شود. درست است که ایرادات مسکن مهر کم نبود اما به هرحال اقدامی است که انجام شده و رها کردن آن منجر به هدررفت هزینه‌های ملی می‌شود. این کارشناس مسکن با اشاره به طرح جامع مسکن که از سوی دولت مطرح شده گفت: همه منتظر هستند تا دولت طرح جامع مسکن را که قرار است با نظرات کارشناسان و مردم اصلاح شود، رونمایی و برای تصویب به مجلس ارایه کند. البته این طرح بعد از 10 سال مجددا مطرح شد و تقریبا همان اکیپ سابق دارند کار را پیش می‌برند که به نظرمی‌رسد بدون اشکال هم نیست. به گفته عدالت‌خواه، کارشناسان و دانشگاهیان از جمله دانشجویان دانشگاه شریف ایرداتی به طرح جامع مسکن وارد کردند. اما نکته این است که انتقادات و پیشنهادات باید در سایت وزارت راه و شهرسازی به صورت شفاف گذاشته شود تا مردم و کارشناسان در جریان قرار گیرند و بتوانند در اصلاح مشکلات مشارکت کنند. متاسفانه بعضا مسوولین سعی می‌کنند خودشان انتقادات را بگیرند و با معدود کارشناسان دور و برشان مشکلات را رفع کنند. این کارشناس مسکن با تاکید بر ضرورت اتمام پروژه نیمه تمام مسکن مهر گفت: دولت چندین بار گفته به تعهدات مسکن مهر عمل می‌کند، اما عملا روی آنتن فقط مشکلات مسکن مهر را عنوان و از قابل اجرا نبودن آن صحبت می‌کنند؛ در حالی که مسکن مهر با تمام مشکلاتش باید اصلاح و شفاف به مردم پاسخ داده شود. وی خاطرنشان کرد: این‌که از یک طرف بگوییم مسکن مهر متقاضی ندارد و از سوی دیگر پروژه ساخت شهرهای جدید را دنبال کنیم تناقض در حرف و عمل را می‌رساند. مثلا در حالی که مسکن مهر همدان روی دست مانده و متقاضی ندارد، ساخت شهر جدید «حورا» در 20 کیلومتری همدان در جریان است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید