Performancing Metrics

سفر هوکابی با اراضی اشغالی برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 130661
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 13:15
اتاق نیوز - یک نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ایران به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد....
اتاق نیوز - یک نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای گفت‌وگو درباره توافق هسته‌ای ایران به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.
به گزارش اتاق نیوز و به نوشته روزنامه گاردین، مایک هوکامی، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا که هفته گذشته با حمله به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا را به فرستادن اسراییلی‌ها به سمت درهای کوره متهم کرده بود قرار است این هفته به اراضی اشغالی سفر کند. سخنگوی کمپین انتخاباتی هوکابی گفت که وی قرار است روز سه‌شنبه (فردا) برای گفت‌و‌گو با مقامات صهیونیستی درباره توافق هسته‌ای به اراضی اشغالی سفر کند اما مشخص نکرد که آیا هوکابی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که وی نیز به سختی علیه این توافق تلاش می‌کند دیدار خواهد کرد یا نه. این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری ماه گذشته به شدت علیه سیاست اوباما در توافق هسته‌ای انتقاد کرد و مدعی شد این توافق به ما هیچ چیزی نمی‌دهد و نباید به دولت ایران اعتماد کرد. به نوشته گاردین، اختلافات میان رییس‌جمهور آمریکا و نتانیاهو بر سر توافق هسته‌ای که اواسط ماه ژوییه میان ایران و 6 قدرت جهانی حاصل شد بالا گرفته است. نتانیاهو در تلاش است تا با استفاده از نفوذ خود در میان اعضای کنگره مانع از موافقت قانون‌گذاران آمریکا با توافق هسته‌ای شود. کنگره قرار است ماه سپتامبر درباره توافق رأی گیری کند. این در حالی است که رییس‌جمهور آمریکا هشدار داده است در صورت مخالفت کنگره آن را وتو خواهد کرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که رژیم متبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود مدعی است که توافق وین به ایران اجازه دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای را می‌دهد. اما مقامات ایرانی همواره تأکید می‌کنند که فعالیت‌های هسته‌ای این کشور ماهیت کاملاً صلح آمیز دارد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز هیچ‌گاه وجود انحراف در برنامه هسته‌ای ایران را تأیید نکرده و در گزارشات خود اذعان داشته است که اسنادی که ثابت کند در این فعالیت‌ها انحرافی وجود داشته باشد در دست ندارد.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید