Performancing Metrics

هیأت های تجاری به دنبال شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در ایران هستند | اتاق خبر
کد خبر: 130752
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1394 - 14:58
اتاق نیوز - رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی اتاق ایران گفت: ایران پس از تحریم ها کشوری بکر برای سرمایه گذاری و تامین مالی خارجی است و امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در ه
اتاق نیوز - رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی اتاق ایران گفت: ایران پس از تحریم ها کشوری بکر برای سرمایه گذاری و تامین مالی خارجی است و امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در همه حوزه های اقتصادی وجود دارد.
سید حسین سلیمی در  گفت و گو با اتاق نیوز افزود: گروه های تجاری و سرمایه گذاری خارجی در مرحله اول بدون در نظر گرفتن منافع اقتصادی خود، با هدف امکان سنجی در پی انجام مطالعات فضای کسب و کار و پی بردن به کلیات حاکم بر وضعیت فعلی بازار ایران و تغییرات ایجاد شده در آن هستند. وی افزود: این گروه ها مشتاق هستند تا بدانند برنامه های آتی ایران برای رشد اقتصادی، نرخ ارز و قوانین مالیاتی چگونه خواهد بود. رئیس انجمن سرمایه گذاری خارجی اتاق ایران در خصوص حوزه های برتر برای سرمایه گذای تجار خارجی در ایران گفت: در حوزه محصولات پتروشیمی،  نفتی و گاز؛ دارای پتانسیل های بالایی هستیم. بنابراین بجای آنکه سرمایه گذاران خارجی خریدار کالای ما باشند؛ می توانند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.این بهترین مزیت برای کالاهایی است که خریدار آنها به شکل مصرف کننده وجود دارد. salimi-300x194 سلیمی گفت: حوزه تولید کانی های فلزی و غیر فلزی در رتبه بعدی ترجیحات جذب سرمایه های خارجی است که سرمایه گذاران علاقمند ضمن تولید و تأمین نیازهای شخصی می توانند در بازارهای داخلی و کشورهای همسایه ایران با که جمعیتی بالغ بر 400 میلیون نفر را شامل می شود؛ حضور پیدا کنند. وی  ادامه داد: حضور نمایندگان بانکی کشورهایی همچون ژاپن، سوئیس، آلمان و ایتالیا در جمع هیأت ها نوید بخش توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران است. سلیمی با اشاره به قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاران خارجی ، اعلام کرد: با مصوبه جدید بانک مرکزی این امکان برای سرمایه گذاران خارجی در حوزه بانکداری  وجود دارد که تا 100 درصد سرمایه های خود را در مناطق آزاد افزایش دهند.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید