Performancing Metrics

نگرانی بین‌المللی از روی‌آوردن داعش به سلاح شیمیایی | اتاق خبر
کد خبر: 130830
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1394 - 09:29
اتاق نیوز - سازمان منع گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به استفاده احتمالی داعش از سلاح شیمیایی علیه کردهای عراق اعلام کرد که اسناد ومدارکی ...
اتاق نیوز - سازمان منع گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به استفاده احتمالی داعش از سلاح شیمیایی علیه کردهای عراق اعلام کرد که اسناد ومدارکی را که در این خصوص دریافت کرده و آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، سازمان منع گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های اخیر از استفاده داعش از سلاح شیمیایی در عراق موجب نگرانی زیادی شده است. احمد اوزومکو، مدیر سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی تاکید کرد: ما با دولت عراق برای دستیابی به اطلاعات بیشتر تماس گرفته و تمامی اطلاعات موثقی را که دیگر کشورها ارائه کرده‌اند مورد بررسی قرار خواهیم داد. مسئولان کرد روز جمعه گذشته اعلام کردند که پیشمرگ‌های کردستان عراق اخیرا در نزدیکی اربیل مورد حمله شیمیایی قرار گرفته‌اند که سومین نوع از این حمله طی سال جاری میلادی بوده است. پیشتر آمریکا و آلمان این حمله را گزارش داده بودند. مارس گذشته نیز دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که اسناد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد داعش از گاز کلر علیه پیشمرگ‌ها در حمله‌ای که با استفاده از خودروی بمب گذاری شده در 23 ژانویه انجام داد، استفاده کرده است. همچنین برخی منابع اعلام کردند که داعش علیه نیروهای کرد سوری نیز در استان حسکه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید