Performancing Metrics

وضعیت فرودگاه‌های امام، مهرآباد و مشهد بسیار نامناسب است / فرودگاه‌های شهرهای کوچک، غیر اقتصادی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 131036
تاریخ انتشار: 27 مرداد 1394 - 15:33
رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه فرودگاه‌های بین‌المللی به ویژه فرودگاه مشهد، مهرآباد وحضرت‌امام در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند گفت: اگر تصمیم‌ه...
اتاق نیوز -
رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه فرودگاه‌های بین‌المللی به ویژه فرودگاه مشهد، مهرآباد وحضرت‌امام در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند گفت: اگر تصمیم‌های درستی گرفته نشود وضعیت سه فرودگاه مشهد،‌ مهرآباد و حضرت امام قرمز خواهد شد.

رحمت‌اله مه‌آبادی با بیان اینکه در این دوره از مدیریت، تمرکز بر تقویت و توسعه منابع انسانی، خدمت‌رسانی به مردم و همچنین توسعه ایمنی و کیفیت بر ارائه خدمات است، اظهار کرد: بنا داریم 250 میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات کمک ناوبری و ارتباطی در جهت ارتقای ایمنی در فرودگاه‌ها اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: امسال با صرف 390 میلیارد تومان بنا داریم بیش از 60 طرح مهم فرودگاهی را به اجرا دربیاوریم.

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه با بودجه 130 میلیارد تومانی قرار است تجهیزات فرودگاهی نوسازی، ‌بهسازی و بخشی از آنها خریداری شوند گفت: یکی از طرح‌های مهم اجرایی در تفکر مدیریتی خدمات‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: در دهه‌های گذشته تمام تمرکز بر ساخت و ساز و افتتاح‌ها بوده و در طول بیش از سه دهه گذشته تفکر مدیران در این حوزه ساخت و تجهیز بوده است. این در حالی است که از دو مقوله تقویت نیروی انسانی، کارآمد و غفلت از خدمات‌رسانی به مردم غافل بوده‌ایم.

اعلام جزئیات وضعیت قرمز، زرد و سبز فرودگاه‌های کشور

مه‌آبادی با بیان اینکه شرایط بحرانی امروز فرودگاه‌های کشور نتیجه اتخاذ سیاست‌های غلط و عدم حمایت دولت از این زیرساخت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: بجای اینکه بر روی فرودگاه‌های بزرگ و مهم سرمایه‌گذاری کنیم سرمایه‌ها به سمت فرودگاه‌های کوچک و اقماری سرازیر شدند.

رئیس شرکت فرودگاه‌های کشور با تاکید بر اینکه فرودگاه‌های بین‌المللی به ویژه فرودگاه مشهد، مهرآباد وحضرت‌امام در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارند گفت: اگر تصمیم‌های درستی گرفته نشود وضعیت سه فرودگاه مشهد،‌ مهرآباد و حضرت امام قرمز خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت سرمایه گذاری در فرودگاه های مرکز استان نزدیک به زرد و احتیاطی است گفت: اگر سیاست‌ها را تغییر ندهیم وضعیت در این فرودگاه‌ها هم دشوارتر خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهر سازی ادامه داد: درحالی که فرودگاه‌های مهم و بین‌المللی کشور از لحاظ سرمایه گذاری در وضعیت قرمز ، زرد و احتیاطی قرار دارند می بینیم که وضعیت فرودگاه‌های اقماری و کوچک سبز است این درحالی است که اغلب این فرودگاه‌ها غیر اقتصادی و فرودگاه‌های مازاد هستند.

حمله دستگاه‌ها به در آمدهای شرکت فرودگاهی

 معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به منابع محدود شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: بسیاری از فرودگاه‌ها غیر اقتصادی هستند و این فرودگاه‌ها تحت فشار مقامات محلی ساخته شده‌اند.

مه‌آبادی گفت: در حال حاضر در منابع شرکت فرودگاه‌ها بسیار محدود است و  ضریب استهلاک زیر ساخت‌های موجود در این حوزه بسیار بالاست که این هزینه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری نفس منابع توسعه ای را بریده است گفت: اگر نجنبیم این صنعت به گلوگاه توسعه‌ای پساتحریم تبدیل خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکیدکرد: همه دستگاه‌ها به دنبال استفاده از منابع شرکت فرودگاهی هستند این درحالی است که شرکت فرودگاه‌ها یک شرکت هزینه‌ درآمدی است و منابع بسیار محدودی را دارد.

پر ترافیک‌ترین فروگاه‌های کشور

معاون وزیر راه با بیان اینکه فرودگاه‌ امام پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور است گفت: سه فرودگاه امام، مهر آباد و مشهد از پرترافیک ترین فرودگاه های کشورهستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان برای افزایش فضای ترمینالی فرودگاه حضرت امام هزینه شده است.

منبع: ایسنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید