Performancing Metrics

پیش بینی رشد 20 درصدی دارایی بانکها در سال جاری علامت خوبی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 131149
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1394 - 10:01
اتاق‌نیوز‌- یک کارشناس ارشد حوزه بانکی با اشار به پیش بینی موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور از وضعیت صنعت بانکداری ایران و افزایش 20 درصدی رشد دارایی بانکها در سال جاری...
اتاق‌نیوز‌- یک کارشناس ارشد حوزه بانکی با اشار به پیش بینی موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور از وضعیت صنعت بانکداری ایران و افزایش 20 درصدی رشد دارایی بانکها در سال جاری، گفت: این موضوع علامت خیلی خوبی برای بانکهای ما نیست و نشان می دهد رشد نقدینگی داریم که رشد اقتصادی ایجاد نمی کند.
سید بهاءالدین حسینی هاشمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، تصریح کرد: وقتی رشد دارایی بانک ارزشمند است که رشد اقتصادی ایجاد کند اما زمانی که رشد اقتصادی کاهشی منفی و یا در رکود است، هرچقدر دارایی بانک ها افزایش پیدا کند، به عنوان یک دارایی موهومی روی ترازنامه محسوب می شود که در مقابلش بدهی دارد. وی تاکید کرد: براین اساس، موسسه بیزنس مانیتور می توانست عنوان کند که 20 درصد دارایی بانکها با رشد همراه می شود و در مقابل 25 درصد بدهی آنها افزوده می شود. این مقام حوزه بانکی افزود: براساس گزارش بیزنس مانیتور بانک های ایران در سال 2014 بالغ بر 508 هزار میلیارد تومان وام دادند که این رقم در سال جاری می تواند میلادی رشد 19 درصدی داشته باشد و به 605 هزار میلیارد تومان برسد. وی یادآور شد: براین اساس؛ دارایی های حاصل از ارزش افزوده، ارزش ویژه بانکی و ثروتی که بانکها برای جامعه تولید می کنند، بسیار حایز اهمیت است به همین دلیل عواملی که پشت دارایی بانک ها منجر به رشد اقتصادی 2 یا 3 درصدی شود، حایز اهمیت و با ارزش است. لازم به ذکر است؛ موسسه تحقیقاتی بیزینس مانیتور در گزارشی از وضعیت صنعت بانکداری ایران، پیش بینی کرد که کل دارایی بانک های ایران در پایان سال 2015 با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل مواجه شود و به 1598 هزار میلیارد تومان برسد. براساس این گزارش؛ سیستم بانکی ایران در سال 2014 و با وجود این که تحت تحریم های غرب قرار داشت رشد 40 درصدی در دارایی های خود را تجربه کرد. دارایی بانک های ایران که در سال 2013 بالغ بر 949 هزار میلیارد تومان برآورد شده بود در پایان سال 2014 به 1331 هزار میلیارد تومان رسید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید