Performancing Metrics

عقب‌نشینی نیروهای افغان از منطقه استراتژیک هلمند | اتاق خبر
کد خبر: 131251
تاریخ انتشار: 28 مرداد 1394 - 11:11
اتاق نیوز - نیروهای افغان به صورت "تاکتیکی" از منطقه‌ای مهم در ولایت هلمند که سال‌ها نیروهای خارجی در آنجا برای ایجاد امنیت جنگیده بودند، عقب‌نشینی شدند....
اتاق نیوز - نیروهای افغان به صورت "تاکتیکی" از منطقه‌ای مهم در ولایت هلمند که سال‌ها نیروهای خارجی در آنجا برای ایجاد امنیت جنگیده بودند، عقب‌نشینی شدند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، طالبان تابستان گذشته سعی کرد تا مناطق تحت کنترل خود را در استان هلمند که پایگاه اصلی آنها محسوب می‌شد، گسترش دهد. تابستان امسال نیز نیروهای طالبان سعی کردند تا کنترل مناطق شمالی و جنوبی این استان را از آن خود کنند گرچه به رغم برخی دستاوردها، آنها برای نگه داشتن تصرفات خود درگیری زیادی با نیروهای امنیتی داشتند و این در حالی است که نیروهای خارجی در سال 2014 از افغانستان خارج شدند. مقامات ولایت هلمند اعلام کردند که نیروهای امنیتی دفتر والی منطقه «نوزاد» را به محل امن‌تری، سه کیلومتر دورتر از درگیری‌ها با طالبان انتقال داده‌اند زیرا آنها (طالبان) کنترل این منطقه را در دست دارند. عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت: خانه والی هلمند محصور در میان خانه‌ها و غیرنظامیان بود و ممکن بود که در اثر حملات طالبان آسیب‌هایی به این منطقه وارد شود. در همین حال یک منبع ارشد دولتی اعلام کرد که این منطقه و اطراف آن از سوی طالبان اشغال شده است. قاری یوسف احمد، سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای آنها باعث شدند که «هزاران پلیس و نیروهای مسلح» از این منطقه پس از حملات شدید روز دوشنبه عقب‌نشینی کنند. وی ادامه داد: ما کنترل این منطقه را در دست داریم. همچنین محمد آصف، از افراد مسن محلی این منطقه اعلام کرد که هنوز نیروهای افغان با طالبان در حومه شهر می‌جنگند. برخی از شهرهای کوچک ولایت هلمند شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای انگلیسی و آمریکایی علیه طالبان بودند که اکنون بسیاری از این نیروها به طور گسترده پس از پایان ماموریت‌های جنگی‌شان از منطقه خارج شده‌اند. طالبان حضور گسترده‌ای در ولایت هلمند دارد و کنترل منطقه باغران نزدیک نوزاد را در دست داشت و منطقه نوزاد را هم در ماه ژوئیه یکبار تصرف کرده بود. البته در ماه اوت نیروهای افغان توانستند دوباره این منطقه را بگیرند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید