Performancing Metrics

داعش 7000 تن از نیروهایش را از دست داده است | اتاق خبر
کد خبر: 131748
تاریخ انتشار: 29 مرداد 1394 - 19:07
اتاق نیوز - به گفته‌ یکی از مقامات ارتش استرالیا توان داعش در انجام عملیات تهاجمی کاهش یافته و این گروه بیشتر در تلاش حفظ اراضی است. همچنین گفته می‌شود که داعش 7000 تن
اتاق نیوز - به گفته‌ یکی از مقامات ارتش استرالیا توان داعش در انجام عملیات تهاجمی کاهش یافته و این گروه بیشتر در تلاش حفظ اراضی است. همچنین گفته می‌شود که داعش 7000 تن از نیروهایش را از دست داده است.
به گزارش اتاق نیوز  به نقل از دویچه وله، به نظر می‌رسد که تلاش‌های ائتلاف بین‌المللی در مقابله با داعش و عقب راندن آنان با موفقیت‌هایی همراه بوده است. سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی استرالیا گفته‌اند که داعش در سال جاری میلادی بیش از 7000 تن از اعضا و فرماندهان خود را از دست داده است. دیوید جانستون، دریاسالار استرالیایی در این رابطه به نشریه گاردین گفت که وضعیت تغییر کرده و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش به پیشرفت‌هایی دست یافته است. او افزود که داعش در وهله اول سرگرم آن است که از اراضی و مناطق تحت تصرف خود دفاع کند و مانع از آن شود که این مناطق باز پس گرفته شوند. این مقام ارتش استرالیا همچنین تصریح کرد، عملیات تهاجمی گسترده‌ای که ارتش عراق در ماه ژوئیه به منظور بازپس‌گیری شهر رمادی آغاز کرده، موفقیت‌آمیز بوده است، به طوری که داعش کنترل بخشی از مناطق را از دست داده و از "قابلیت مانوردهی" برخوردار نیست. دریاسالار جانستون گفت: ما شاهد آن هستند که نیروهای داعش به جای آنکه اقدام به پیشروی و عملیات تهاجمی کنند، هر روز بیش از پیش ناگزیرند که کندتر و با موضعی دفاعی عمل کنند. او همچنین تصریح کرد که هواپیما‌های جنگنده‌ی استرالیایی موفق شده‌اند یکی از مهره‌های کلیدی داعش در استان انبار در عراق را "از میان بردارند" و این امر سبب شده است که در عملیات تهاجمی داعش اختلال ایجاد شود. استان انبار یکی از مراکز اصلی تحت نفوذ جریان تروریستی داعش است. بیشتر اهالی این استان را سنی‌مذهبان تشکیل می‌دهند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید