Performancing Metrics

اوباما درتوافق با ايران تمام قوانين مذاکره را نقض کرد | اتاق خبر
کد خبر: 132653
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1394 - 23:04
اتاق نیوز - «کارلی فیورینا» نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با طرح این نکته که اوباما در توافق هسته ای با ایران، قوانین مذاکراتی را نقض کرد بر عزم
اتاق نیوز - «کارلی فیورینا» نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با طرح این نکته که اوباما در توافق هسته ای با ایران، قوانین مذاکراتی را نقض کرد بر عزم جهانیان برای اجرایی کردن این توافق تاکید کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اِن بی سی نیوز، «کارلی فیورینا» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا گفت که «باراک اوباما» رئیس جمهور کشورش در فرایند توافق هسته ای با ایران، تمامی قوانین مذاکراتی را نقض کرده و صرف نظر از تصمیم کنگره در این باره، تمام جهان برای اجرای چنین توافقی به حرکت و تکاپو درآمده اند. فیورینا در ادامه گفت که اگر رئیس جمهور آمریکا شود، توافقی تازه را اجراء خواهد کرد که روند سرازیر شدن پول به ایران را قطع کند. این نامزد تندرو جمهوریخواه ادامه داد: حتی در صورت رأی منفی کنگره به این توافق که من امیدوارم محقق شود، تمام جهان به سمت و سوی تحقق و اجرای این توافق در خصوص سرازیر شدن پول به ایران به حرکت درآمده اند. وی در ادامه افزود: چین و روسیه مدت های مدیدی است که خواستار ورود به اقتصاد ایران هستند. آن ها در ایران هستند. اروپایی ها نیز در ایران هستند و به کار مشابهی دست زده اند. لذا ما باید تلاش خود را برای قطع روند سرازیر شدن پول به طرف ایران به کار ببندیم. مدیر اجرایی سابق شرکت فن آوری اطلاعات هیولت پاکارد (HP) توهمات خود را اینگونه تشریح نمود: توافق جدیدی که من از آن صحبت می کنم، این است: مادامیکه ایران تمامی مراکز نظامی و هسته ای خود را برای بازرسی های واقعی، هر زمان و هر کجا در اختیار قرار ندهد، ایالات متحده آمریکا انتقال پول را در نظام مالی جهانی برای این کشور به دشوارترین حالت ممکن مبدل خواهد نمود. فیورینا  در ادامه تشریح توافق مدنظر خود گفت: من هرگز به مذاکره درباره یک توافق هسته ای با ایران نمی پردازم. بلکه درباره توافق های واقعاً بزرگ با ایران به مذاکره خواهم پرداخت، به نحوی که برای اینگونه مذاکرات قوانین و مقرارت اساسی نیز ملحوظ گردد. وی با انتقاد از سیاست های رئیس جمهور کنونی کشورش درباره توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» گفت: با اوباما در اینکه اگر توافق هسته ای با ایران محقق نمی شد، تنها گزینه برجای مانده استفاده از نیروی نظامی بود، موافق نیستم. ما نیروی نظامی در این باره نیاز نداریم؛ آنچه که لازم است، آموزش های مؤثرتر خواهد بود. گفتنی است، کارلی فیورینا متولد سال ۱۹۵۴ در ایالت تگزاس است و از دانشگاه مریلند فارغ التحصیل شده است. وی در سال ۲۰۱۰ نتوانست در انتخابات سنا رای کافی به دست بیارد و شکست خود. «کارلی فیورینا» مدیر اجرایی سابق شرکت فن آوری اطلاعات هیولت پاکارد ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه، وارد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا می شود.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید