Performancing Metrics

هدایت اقتصاد برمبنای سیاست های برنامه ششم توسعه حمایت از تولید ملی است | اتاق خبر
کد خبر: 134387
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1394 - 17:25
اتاق نیوز -رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: هدایت اقتصاد کشور بر مبنای سیاست های برنامه ششم توسعه، حمایت از تولید داخلی را امکان پذیر خواهد ساخت....
اتاق نیوز -رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران گفت: هدایت اقتصاد کشور بر مبنای سیاست های برنامه ششم توسعه، حمایت از تولید داخلی را امکان پذیر خواهد ساخت.
سیدعلی صدری افزود: حرکت دولت بر مبنای سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ گردیده و تدوین برنامه های اقتصادی براساس این سیاست ها کمک خواهد کرد حمایت از تولید ملی امکان پذیر باشد.

وی با بیان آنکه رشد اقتصادی پایدار و اشتغالزا، بهبود مستمر فضای کسب وکار، تقویت ساختار رقابتی و رقابتی کردن بازارها، مشارکت و بهره گیری از نهادهای عمومی و بخش خصوصی و نقش فراملی آنها در اقتصاد ملی مهمترین سرفصل های برنامه ششم توسعه است، تاکید کرد: اگر دولت در چارچوب این سیاست ها حرکت کند قطع به یقین بهترین حمایت از تولیدات داخلی را انجام خواهد داد. صدری تاکید کرد: هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی بایستی در چارچوب برنامه ششم توسعه حرکت کنند تا حمایت از تولید ملی محقق شود. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران تصریح کرد: بخش خصوصی باید به فکر آن باشد به سمتی حرکت کند که تنها خود را نبیند بلکه توجه به مشتری و مشتری مداری را در صدر برنامه های خود قرار داده و تکنولوژی روز را نیز بکار گیرد تا بتواند سهم خود را در بازار حفظ کند. وی نقش تولیدکنندگان در تقویت تولیدات داخلی را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد و افزود: توجه به اصول مشتری مداری، ارائه خدمات پس از فروش مناسب و استفاده از تکنولوژی های نوین از اصلی ترین مولفه ها در پایداری تولید ملی است. صدری تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی اگر اصول مشتری مداری و بازار و احترام به حقوق مشتری را رعایت نکنند، قطعا نخواهند توانست در بازار بمانند. وی رعایت اصول مشتری مداری، حفظ احترام مشتری و رعایت حقوق مشتری را از ارکان توسعه اقتصادی در بخش تولید داخلی برشمرد و افزود: برخی از تولید کنندگان زمانی بازار را در اختیار خود داشتند اما به واسطه توجه نکردن به این اصول بازارهای خود را از دست داده و با مشکلات متعددی مواجه شده اند. صدری توجه جدی تولیدکنندگان به خدمات پس از فروش را نیز از ارکان اصلی جذب بازار برای آنان دانست و گفت: اگر تولیدکنندگان به این بخش بی توجه باشند آن هنگام است که مصرف کننده تمایلی برای خرید محصولات نخواهد داشت و مشکلات گریبان تولیدکننده را خواهد گرفت. رییس خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران با بیان اینکه برخی کالاهای ساخت داخل قادر به رقابت با مشابه خارجی نیستند، تصریح کرد: باید یک آینده پژوهی در خصوص وضعیت تولید داخل در بخش خصوصی انجام شود. وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید به سمتی برود که خود را تقویت کرده تا بتواند با تولیدات خارجی رقابت کند و در این میان تزریق منابع و حمایت های تسهیلاتی به این موضوع کمک بسیار شایانی خواهد کرد. این فعال صنعتی با اشاره به روند روبه جلوی سیاست های بین المللی ایران، گفت: این گشایش بین المللی واردات یکسری از کالاهای خارجی به داخل را آسان تر خواهد کرد که اگر تولیدکنندگان داخلی بخواهند با همین رویه پیش بروند، نخواهند توانست با آنها رقابت کرده و سهم خود در بازار را حفظ کنند. صدری برانجام آینده پژوهی و آینده نگری و ارتقای سطح کیفی محصولات تولید داخل در شرایط جدید تاکید کرد و گفت: تولیدکنندگان داخلی باید بهبود کیفیت محصولات خود را جدی تر بگیرند و نسبت به روزآمد کردن تکنولوژی اقدام کنند تا بتوانند در بازار رقابتی سهمی داشته باشند.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید