Performancing Metrics

آفریقا جنوبی مشتری جدید نفت ایران | اتاق خبر
کد خبر: 141667
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1394 - 14:23
پیش سند خرید نفت ایران توسط مسئولان ارشد شرکت ملی نفت ایران و مسئولان آفریقای جنوبی امضا شد....
پیش سند خرید نفت ایران توسط مسئولان ارشد شرکت ملی نفت ایران و مسئولان آفریقای جنوبی امضا شد.

در هفته های اخیر شاهد ورود  هیأت های تجاری و نفتی از کشورهای مختلف به تهران هستیم. یکی از محورهای مورد مذاکره در این دیدار ها بحث فروش نفت خام ایران است.

براساس آخرین آمارهای ارائه شده از سوی مراکز بین المللی فروش نفت خام ایران در این روزها کاهش یافته است و شاهد این مدعا نیز کاهش خرید نفت ایران توسط کره جنوبی و چند کشور آسیایی در ماه های اخیر است.

این کاهش خرید نفت ایران موجب شد تا مسئولان فروشنده نفت ایران به دنبال ارائه تخفیف در قیمت فروش نفت ایران باشند که اخیرا مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران نیز آن را تایید کرد.

این شرایط موجب شده است ایران به دنبال افزایش فروش نفت از طرق مختلف حتی به قیمت ارزان فروشی باشد. به هرحال اخیرا مدیراموربین الملل شرکت ملی نفت ایران از امضا پیش سندی برای فروش نفت ایران به آفریقای جنوبی خبر داده و گفته است: تمامی کشورهایی که برای مذاکره به ایران وارد شده اند برای خرید نفت و میعانات گازی ایران ابراز تمایل کرده اند.

وی با اشاره به این که مذاکرات با کشورهای اروپایی پس از توافق هسته ای به صورت کلی است و نمی شود اعداد و ارقام دقیقی را در ارتباط با افزایش تقاضای بازارهای اروپا اعلام کرد،می گوید:اکثر کشورهایی که پیشتر، قرارداد خرید نفت از ایران داشته اند، خواستار از سر گیری قراردادهای پیشین هستند و بعضی از شرکتهای جدید نیز آماده انعقاد قرارداد خرید نفت، پس از اجرای رفع تحریمها هستند.

اگرچه به نظر می رسد شرایط جدید پیش رو برای افزایش مشتریان نفتی کاملا مساعد است اما هنوز تحریم های نفتی، بانکی و بیمه ای ایران برطرف نشده است.

به طوریکه به گفته محسن قمصری حتی کشوری همچون سوئیس که تحریمهای نفتی علیه ایران را در مجلس خود لغو کرد، همچنان تحریمها را در حالت اجرایی نگه داشته است.

وجود تحریم های بانکی نیز موجب شده است اگرچه همه طرفهای اروپایی از جمله یونان، ایتالیا و به ویژه شرکت رویال داچ شل برای پرداخت بدهیهای خود اعلام آمادگی کرده اند اما هنوز هیچ کدام نتوانسته اند بدهی خود را به ایران پرداخت کنند.

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید