Performancing Metrics

اوباما یک همجنس‌گرا را برای معاونت پنتاگون پیشنهاد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 142612
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1394 - 12:26
رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای اولین بار یک همجنس‌گرا را در یکی از حساس‌ترین و بلندپایه ترین پست‌های ارتش این کشور منصوب کند....
رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد برای اولین بار یک همجنس‌گرا را در یکی از حساس‌ترین و بلندپایه ترین پست‌های ارتش این کشور منصوب کند.
به گزارش اتاق نیوز، روزنامه واشنگتن پست آمریکا درگزارشی با اعلام این که باراک اوباما ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد برای نخستین بار یک همجنس‌گرا به نام اریک فنینگ را کاندیدای معاونت وزیر ارتش این کشور کند مدعی تاریخی بودن این اقدام اوباما شد. معاون وزیر ارتش در پنتاگون بر عهده یک غیرنظامی است و وظایف وی شامل نظارت بر تمامی امور پنتاگون از جمله بودجه، تسلیحات، منابع انسانی،‌ ماموریت‌های نظامی و دیگر امور مربوط به ارتش است. وی که یکی از نزدیک‌ترین مشاوران اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا است پیش از این رئیس دفتر کارتر بوده جانشین جان مک هاگ می‌شود. فنینگ 47 ساله که به صراحت اعلام کرده یک همجنس‌گرا است، در سوابق کاری خود نظارت بر برخی برنامه‌های ساخت کشتی جنگی و جنگنده پنتاگون را داشته و مدت بیش از دو دهه یک متخصص مسائل امنیت ملی آمریکا بوده است. وی اکنون در آستانه نظارت بر اداره ارتشی در آمریکا قرار دارد که یکی از طولانی‌ترین دوره‌های جنگ را در تاریخ این کشور تجربه کرده و با کاهش بودجه شدید مواجه است. کاندیدا شدن فنینگ از سوی اوباما باید به تایید مجلس سنای آمریکا برسد. این در حالی است که پنتاگون تا چهار سال پیش جلوی ورود سربازان همجنس‌گرا را به ارتش می گرفت هر چند که این سیاست شامل رهبران غیر نظامی نظیر فنینگ نمی شود. به گفته مقام‌های آمریکایی تجربه زیادی فنینگ در پیشبرد برنامه‌های مربوط به برخی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین تسلیحات این کشور یک فاکتور کلیدی در کاندیداتوری وی برای این سمت بوده است. فنینگ در مقام دبیر ارتش آمریکا، ژنرال مارک میلی، فرمانده جدید این ارتش را که در ماه اوت به این سمت رسید همراهی خواهد کرد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید