Performancing Metrics

صادرکنندگان لوله و پروفیل از فرصت کشورهای همسایه استفاده کنند | اتاق خبر
کد خبر: 143898
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1394 - 15:58
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورهایی نظیر عراق، ترکمنستان و افغانستان واحدهای تولیدی لوله و پروفیل ندارند و این فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان ایرانی محسوب می شود....
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشورهایی نظیر عراق، ترکمنستان و افغانستان واحدهای تولیدی لوله و پروفیل ندارند و این فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان ایرانی محسوب می شود.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، محمدرضا نعمت زاده در جلسه صادرکنندگان لوله و پروفیل فولادی، اظهار داشت: ایجاد واحد تولیدی در کشورهای هدف و فروش مستقیم در هزینه حمل و نقل صرفه جویی خواهد داشت. وی گفت: ایجاد تشکل های صادراتی قوی و منسجم در حوزه پروفیل و لوله؛ می تواند موجب ارتقای ظرفیت صادرات شده و رشد چندین برابری آن را به دنبال داشته باشد. وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر تشکیل کارگروهی برای زنجیره فولاد (لوله و پروفیل) متشکل از انجمن های تخصصی فولادی، معاونت امور معادن، سازمان توسعه تجارت، افزود: مباحثی که در این کارگروه ها مطرح می شود، مشکلات تولید را به حداقل می رساند و راهکارهای صادرات بیشتر و بهتر و رفع موانع آن را به دنبال خواهد داشت. وی اضافه کرد: سود بانکی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان بالاست و برای این منظور نامه ای به رییس جمهور نوشته شده و در صددیم در شورای پول و اعتبار مصوبه ای در حمایت از صادرات به تصویب برسانیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تسهیل روابط با کشورها وظیفه دولت است و پیدا کردن راهکارهای لازم با همراهی و همفکری بخش خصوصی برای صادرات مطلوب امری ضروری است. وی تاکید کرد: صادرات آسان نیست اما با اتخاذ راهکارهای منطقی و تجربی می توان با رویه مشخصی برای کسب بازارهای جهانی تلاش کرد. صنعت لوله و پروفیل فولادی یکی از صنایع میان دستی است که ماده اولیه اصلی مورد نیاز آن ورق فولادی دو میلیمتری است و مصرف کننده آن بسیاری از صنایع پایین دستی چون نفت و گاز و مسکن محسوب می شود.

منبع : ایرنا
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید