Performancing Metrics

مشکلات دولت در تأمین اعتبارات حمل و نقل را درک می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 144266
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1394 - 14:14
شهردار تهران با اشاره به مشکلات ساخت مترو و عدم تامین اعتبارات از سوی دولت گفت: شهرداری تهران مشکلات دولت را در زمینه تامین اعتبارات حمل و نقل عمومی درک می‌کند....
شهردار تهران با اشاره به مشکلات ساخت مترو و عدم تامین اعتبارات از سوی دولت گفت: شهرداری تهران مشکلات دولت را در زمینه تامین اعتبارات حمل و نقل عمومی درک می‌کند.
به گزارش اتاق نیوز، محمدباقر قالیباف امروز سه شنبه در مراسم افتتاح بخش شمالی خط 3 مترو که با حضور رییس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت، گفت: دست کارگران، مهندسان و طراحان مترو که ده‌ها متر زیر زمین و در هوای بسیار بد و شرایط سخت به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند را می‌بوسم.

عشق و غیرت زمینه‌ساز ساخت مترو است

وی با بیان اینکه پول، مترو و تونل نمی‌سازد، گفت: عشق و غیرت زمینه‌ساز ساخت مترو است؛ به گونه‌ای که درهنگام حفر تونل خط 3 با سنگی برخورد کرده‌ایم که برداشتن آن عقب‌ماندگی از برنامه ایجاد کرد و به همین دلیل کارگران در یک هفته 450 متر حفاری و لاینینگ کردند که رکورد بی‌سابقه‌ای است. شهردار تهران با بیان اینکه ایجاد مترو و ایستگاه آن برای شهروندان از لحاظ آلودگی سروصدا و شلوغی، مشکلاتی را ایجاد می‌کند، گفت: با این حال چاره‌ای نداریم و از تمامی شهروندان پوزش می‌طلبیم. قالیباف با بیان اینکه امروزه موضوع حمل و نقل در کلانشهرها یک حق اجتماعی است گفت: مسئولان باید نسبت به اجابت این حق اجتماعی مردم تلاش کنند. وی با اشاره به اینکه در کشورهای خارجی مردم تنها 30 درصد هزینه‌های حمل و نقل را پرداخت کرده و مابقی را دولت و شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند، ادامه داد: حمل و نقل عمومی تنها رفت و آمد نیست؛ بلکه موجب آسایش، حفظ محیط زیست و علاوه بر ایجاد آسایش روانی در زمان بحران، بهترین مکان برای پناه‌گیری است. شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت خود قرار داده است، گفت: حداکثر 62 درصد از بودجه توسعه‌ای مترو متمرکز بر توسعه حمل و نقل است و ما قول می‌دهیم اگر یک همراهی خوبی باشد، بتوانیم حمل و نقل عمومی را بیش از گذشته توسعه دهیم هرچند عدم همکاری با دولت نداشتیم و با یک گفت‌وگوی ساده مشکلات مرتفع شد. قالیباف با بیان اینکه در بودجه سال 93، 270 میلیارد تومان برای شهرداری تهران اعتبار در نظر گرفته شد که تنها 109 میلیارد تومان آن پرداخت شد، گفت: این در حالی است که ساخت یک متر مترو 150میلیارد تومان هزینه دارد، اما مشکلات دولت را درک می‌کنیم و نمی‌خواهیم دولت را تحت فشار قرار دهیم هرچند که به ما گفته‌اند که از دولت مطالبه‌گری کنید اما مطالبه نیز منطق دارد و ما نیز مشکلات دولت را درک می‌کنیم. وی خطاب به رییس جمهور با بیان اینکه مترو تهران را بدون کسر بودجه و اعتبار از پروژه‌ای دیگر پیش بردیم، گفت: برای حل مشکلات توسعه حمل و نقل تهران رایزنی‌هایی را با وزرا انجام داده‌ایم و انصافا وزیر نفت نیز کمک‌های خوبی به ما داشته‌اند اما در حال حاضر این اتفاق نیازمند تصمیم‌گیری شخص شما دارد و قول می‌دهم اگر این اعتبارات تزریق شود، ظرفیت مترو را در شش ماهه اول سال 96 به 10 میلیون نفر می‌رسانیم. شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت مترو جابه‌جایی 3 میلیون مسافر است، گفت: برای کار نکردن ده‌ها دلیل پذیرفته می‌توانیم بیان کنیم اما تنها برای خدمت به مردم و رضایت خدا کار را پیش می‌بریم. قالیباف بیان کرد: همانطور که دولت توانست در یک اقدام تحریم‌های ظالمانه آمریکا را بشکند، امیدواریم مدیریت شهری در مراکز استان‌ها و کلانشهرها که می‌تواند بار بزرگی از دولت بردارد، مورد توجه قرار گیرد. وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه اگر دولت به هر دلیلی و خدای ناکرده موفق نشود، مردم، انقلاب و خود دولت آسیب می‌بیند، گفت: با همه وجود شهرداری تهران برای موفقیت دولت تلاش می‌کند و در کنار دولت است. صبح امروز با حضور رییس جمهور، 4 ایستگاه بخش شمالی خط 3 (شهیدبهشتی، شهید زین‌الدین، شهیدنوبنیاد و شهرک قائم) مورد بهره‌برداری قرار گرفت و همچنین وزیر کشور و وزیر دادگستری و جمعی از اعضای شورای شهر تهران نیز روحانی را در این افتتاح همراهی کردند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید