Performancing Metrics

ولید معلم: ما به رهبری روسیه اعتماد و به قاطعیت آن باور داریم | اتاق خبر
کد خبر: 144522
تاریخ انتشار: 1 مهر 1394 - 07:40
وزیر امورخارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «روسیاالیوم» اعلام کرد که نتیجه حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه داعش عملا احساس نمی‌شود....

وزیر امورخارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «روسیاالیوم» اعلام کرد که نتیجه حملات هوایی آمریکا به مواضع گروه داعش عملا احساس نمی‌شود.

 به‌گزارش اتاق نیوز به نقل از آنا، «ولید معلم» وزیر امورخارجه سوریه در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه «روسیاالیوم» در پاسخ به این سوال که آیا در دمشق در انتظار نتیجه عملی همکاری سوریه با روسیه هستند؟ گفت: بی‌تردید، زیرا مسکو در چارچوب حقوق بین‌المللی اقدام کرده است و به حق حاکمیت سوریه احترام می‌گذارد.
براساس این گزارش، «معلم» افزود: روسیه اقدامات خود را با دمشق هماهنگ می‌کند، ولی آمریکا اینگونه نیست و اقدام‌هایش تاکنون ثمربخش نبوده است. وی تاکید کرد: آمریکا حملات هوایی انجام می‌دهد ولی دولت سوریه را در جریان نتیجه آن نمی گذارد و این نتیجه در عمل محسوس نیست. ما معتقدیم تنها نیروهای مسلح سوریه می‌توانند به‌طور ثمربخش با داعش و گروه «جبهه‌النصره» مبارزه کنند. ما از همه کسانی که تمایل دارند صادقانه با تروریسم مبارزه کنند دعوت می‌کنیم که اقدامات خود را با هماهنگی دولت سوریه انجام دهند تا شاهد نتیجه آن باشیم. «ولید معلم» تصریح کرد: دمشق آمادگی دارد در خاک خود با دیگر کشورهای منطقه یا جهان در همان سطحی که با روسیه همکاری می‌کند، همکاری کند. به‌گفته وزیر امورخارجه سوریه، ماهیت ابتکار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه همین است. او کشورهای مختلف را به تشکیل جبهه‌ای ضدتروریستی با حضور نیروهای مسلح سوریه فرا می‌خواند. ما از این ابتکار حمایت و اعلام می‌کنیم که حاضریم اقدامات خود را با هر کشوری که در عمل می‌خواهد با تروریسم مبارزه کند، هماهنگ کنیم. این کشورها برای اثبات صداقت خود تنها باید کمک‌رسانی مالی و نظامی به تروریست‌ها را قطع کنند. وزیر امورخارجه سوریه گفت: هر چیزی که ما همگام با دوستان روس خود انجام می‌دهیم، معلوم و آشکار است. ما چیزی را پنهان نمی‌کنیم و دولت روسیه را دوست و متحد استراتژیک خود می‌دانیم. وی افزود: دولت روسیه عزم راسخ خود در مبارزه با تروریسم را پنهان نمی‌کند. ما در سوریه به رهبری روسیه اعتماد داریم و قاطعیت آن را باور می‌کنیم.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید