Performancing Metrics

افزایش درخواست‌ها برای کناره‌گیری «بن کارسون» از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 144529
تاریخ انتشار: 1 مهر 1394 - 08:30
درخواست‌ها برای کناره‌گیری «بن کارسون» از رقابت‌های اولیه حزب جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بالا گرفته است....

درخواست‌ها برای کناره‌گیری «بن کارسون» از رقابت‌های اولیه حزب جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا بالا گرفته است.

 به‌گزارش اتاق نیوز به‌نقل از رویترز، «بن کارسون» روز یکشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: یک مسلمان نباید رئیس‌جمهوری آمریکا شود و دین اسلام با قانون اساسی آمریکا ناسازگار است.
بر اساس این گزارش، گروه‌هایی از جامعه مسلمانان آمریکا در میان دیگر سازمان‌های مدافع حقوق مدنی، با اعتراض به «کارسون» اعلام کردند که وی با این اظهارنظر دیگر صلاحیت حضور در ادامه رقابت‌ها را ندارد. علاوه بر این، بیشتر رقبای «کارسون» در حزب جمهوری‌خواه مخالفت خود با این اظهارات را اعلام کردند. «لیندزی گراهام» در مصاحبه با «فاکس‌نیوز» گفت: به عقیده من، «کارسون» باید عذرخواهی کند. از سوی دیگر «بابی جیندال» یکی دیگر از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در دور مقدماتی، روز گذشته (دوشنبه) گفت: یک رئیس‌جمهوری مسلمان باید برای پاسداری از قانون اساسی آمریکا در مراسم تحلیف خود به انجیل سوگند بخورد. به‌گفته «جیندال»، یک جمهوری‌خواه مسلمان که برای حفظ آزادی مذهبی مبارزه کرده، به میراث مسیحی و یهودی آمریکا احترام گذاشته، به نابودی گروه داعش و افراط‌گری متعهد بوده و به فرهنگ‌هایی که زنان را شهروند درجه دو می‌دانند پشت کرده باشد، می‌تواند رای دریافت کند. از هفته گذشته که «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در نظرسنجی‌ها، نظر یک هوادار خود درباره مسلمان بودن «باراک اوباما» را تصحیح نکرد، دیگر نامزدهای مقدماتی حزب جمهوری‌خواه با پرسش رسانه‌ها درباره دین اسلام مواجه شده‌اند. پس از اظهارات «کارسون» تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که میزان محبوبیت وی کاهش یافته و به جایگاه سوم نامزدهای مقدماتی جمهوری‌خواه سقوط کرده است.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید