Performancing Metrics

رسوایی تقلب فولکس واگن به آسیا گسترش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 144558
تاریخ انتشار: 1 مهر 1394 - 11:43
پیامدهای اقرار فولکس واگن به تقلب در تست آلایندگی در آمریکا، با اعلام تحقیقات کره جنوبی از استانداردهای آلایندگی این خودروساز آلمانی، به آسیا گسترش یافت....
پیامدهای اقرار فولکس واگن به تقلب در تست آلایندگی در آمریکا، با اعلام تحقیقات کره جنوبی از استانداردهای آلایندگی این خودروساز آلمانی، به آسیا گسترش یافت.
به گزارش  اتاق نیوز به نقل از ایسنا، پارک پان کیو، معاون مدیر وزارت محیط زیست کره جنوبی در مصاحبه ای به بلومبرگ گفت: این کشور آلایندگی مدل‌های دیزلی خودروهای جتا و گلف فولکس واگن و A3 آئودی را در اکتبر تست خواهد کرد. این تحقیقات شامل حدود چهار تا 5000 خودرو خواهد بود که از سال 2014 وارد کره جنوبی شده اند. کره جنوبی پس از اینکه فولکس واگن اعتراف کرد به شکل سیستماتیک در تست‌های آلودگی هوای آمریکا تقلب کرده است، سرگرم بررسی آلایندگی مدل‌های این خودروساز است که در آمریکا تحت تحقیقات قرار دارند. آلمان هم اعلام کرده است درباره این موضوع تحقیق خواهد کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، 40 درصد از حجم فروش سال گذشته خود را از آسیا داشت که خانه بزرگترین بازار خودروی جهان چین است. تحلیلگر شرکت مک کواری در هنگ کنگ به این نکته اشاره می‌کند که نگرانی بزرگتر تاثیر این اتفاق بر شهرت اروپایی این گروه خودروسازی در چین است که بازار بسیاری مهمتری به شمار می‌رود. اگر فولکس واگن نتواند با توسعه کسب و کار آمریکایی خود تا سال 2018، به خودروساز شماره یک بازار این کشور تبدیل شود در این صورت اتکای بیشتری به بازار چین پیدا خواهد کرد. فروش فولکس واگن در چین طی مدت هشت ماه تا اوت 5.8 درصد کاهش یافت. طبق گزارش انجمن خودروی سواری چین، مجموع فروش در بازار خودروهای سواری این کشور در مدت مذکور 6.3 درصد رشد کرد. طبق آمار انجمن توزیع کنندگان و واردکنندگان کره جنوبی، بیش از 90 درصد از حدود 25 هزار خودروی فولکس واگن که امسال تا ماه اوت در کره جنوبی فروخته شد، مدل‌های دیزلی بوده اند و شامل مدل‌هایی هستند که در آمریکا تحت تحقیق قرار دارند. سهام هیوندای موتور و شرکت تابعه اش کیا موتورز پس از اینکه شرکت‌های کارگزاری اعلام کردند مشکلات فولکس واگن ممکن است به نفع خودروسازان داخلی شود، 3.1 درصد صعود کرد. در همین حال رویترز گزارش داد که فولکس واگن حدود 6.5 میلیارد یورو در سه ماهه سوم به منظور پوشش هزینه‌های مربوط به رسوایی آلایندگی دیزل در آمریکا و بازارهای دیگر اختصاص داده است. میزان پولی که این خودروساز نیاز دارد با توجه به ادامه تحقیقات، ممکن است افزایش پیدا کند با اینهمه پول اختصاص داده شده برای پوشش خدمات مربوط به این نرم افزار و تلاشهای دیگر برای احیای اعتماد مشتریان است. فولکس واگن که پس از اقرار به تقلبش، با حداکثر 18 میلیارد دلار جریمه در آمریکا روبروست، اعلام کرد تحقیقات داخلی این شرکت نشان داده اند که نرم افزار کنترل آلایندگی مربوطه در مدل‌های دیگر هم مورد استفاده قرار گرفته اند. این خودروساز وعده داد هیچگونه نقض قوانین را برنمی‌تابد و وعده داد مردم را درباره پیشرفت بیشتر تحقیقات مطلع خواهد کرد. همچنین وزارت حمل و نقل آلمان در بیانیه ای اعلام کرد مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت قول داده است از تست خودروهای دیزلی این شرکت توسط مقامات آلمانی پشتیبانی کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید