Performancing Metrics

مهتاب کرامتی: صلح از درون خویشتن شروع می شود! | اتاق خبر
کد خبر: 145218
تاریخ انتشار: 5 مهر 1394 - 09:00

به گزارش از اتاق نیوز به نقل از ایرنا، روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، سعیدمحمدزاد اکبری مدیرمسوول همایش بین المللی مولانا گفت: هیات انتخاب این همایش به موضوع هنر در میان آثار انتخابی اهمیت زیادی داده و از جمله استاد حسین علیزاده که نشان شوالیه کشور فرانسه را رد کرده بود منتخب بخش موسیقی این همایش است و در روز برگزاری همایش به مدت یکساعت اجرای زنده خواهد داشت. وی افزود: همچنین در بخش خط و نقاشی نیز از استاد محمود فرشچیان برای تابلوی ارزشمند شمس و مولانا تجلیل خواهد شد. به گفته اکبری اما تندیس ویژه این همایش به دلیل نقش آفرینی استاد جمشید مشایخی در نماهنگ دیدار شمس و مولانا به ایشان اهدا خواهد شد. مدیرمسئول همایش بین المللی نکوداشت مولانا تاکید کرد: خانم استدر کیش لاروش رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در ایران نیز سخنران این همایش خواهد بود.

11849462_1499636337018584_68086171_n

** برگزاری همایش ملی میراث فرهنگی،توسعه پایدار نشست علمی-تخصصی جوانان و مصرف گردشگری و نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار، به ترتیب در مهر و دی ماه سال جاری برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی، همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار با هدف بررسی چالش ها ی موجود میراث فرهنگی و همچنین ایجاد دیدگاه مشترک درهمراهی بین حفاظت از میراث فرهنگی ،طبیعی و اجرای طرح های توسعه مهم برگزار می شود. شناخت ظرفیت های تاریخی کشور در بومی سازی مقتضیات توسعه و آمایش سرزمین هدف دیگر این همایش است . توسعه پایدار و آمایش سرزمین، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و مدیریت آب، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و راه و شهرسازی از محورهای نخستین همایش ملی میراث فرهنگی و توسعه پایدار است. محورهای دیگر این همایش شامل میراث فرهنگی، توسعه پایدار و صلح، میراث فرهنگی، توسعه پایدار و گردشگری و میراث فرهنگی ، توسعه پایدار وهویت است. این همایش که قرار است 23 و 24 دی برگزار شود دارای چهار ارکان شورای سیاست گذاری، کمیته علمی، پنل های تخصصی و کمیته اجرایی است.

**نشست علمی-تخصصی جوانان و مصرف گردشگری به گزارش مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، این مرکز با همکاری قطب برنامه ریزی و توسعه پایدار گردشگری دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران به مناسبت 5 مهر روز جهانی گردشگری نشستی علمی-تخصصی با موضوع جوانان و مصرف گردشگری را برگزار می کند. این نشست با محوریت شعار سال سازمان جهانی جهانگردی (یک میلیارد گردشگر، یک میلیارد فرصت) پنجم مهرماه در محل دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار می شود. کرامت الله زیاری استاد دانشگاه تهران، محمدحسن مطیعی لنگرودی استاد دانشگاه تهران، دکتر شهروز امیرانتخابی رئیس موسسه علمی-کاربردی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رحیم یعقوب زاده رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران از سخنرانان حاضر در این نشست هستند. علاقه مندان برای شرکت در این نشست می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.istta.ir مراجعه کنند.

** شعر از برگ گل بهتر شعر کودک از برگ گل بهتر اثر ناصر کشاورز با تصویرگری علی خدایی از سوی انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر شد. این کتاب از مجموعه شعرهایی برای گروه سنی کودکان است که فضای شیرینی را در ذهن آنان تصویرسازی می کند. در این کتاب نویسنده با اشعاری زیبا و ساده دغدغه های ذهنی کودکان را نسبت به پیرامون خود بیان می کند و از دید آنان زیبایی دنیا را به تصویر می کشد. این اشعار هم چنین با زبانی ساده بیان شده تا برای همه خوانندگان به خصوص کودکان قابل فهم باشد. نویسنده در این کتاب اشعاری چون لباس نو، چشم های مادر، نقاشی، دریا، روز برفی، از برگ گل بهتر، گل، دامن، درخت ما و جوجه من را می سراید که هریک در نوع خود نکات مهمی را برای کودکان بازگشایی می کند. هماهنگی تصاویر کتاب با سیر قصه باعث شده که کودکان از لحاظ بصری هم بتوانند با اشعار هم ذات پنداری نزدیکی داشته و درک بهتری از محتوای اشعار در ذهنشان نقش ببندد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید