Performancing Metrics

معدن مدال نقره گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 145625
تاریخ انتشار: 5 مهر 1394 - 13:11
پس از تاکید مستقیم مقام معظم رهبری بر اهمیت پتانسل معدن در کشور و لزوم توسعه این بخش، سرمایه‌گذاری در بخش معدن به پله دوم اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت و جایگاه نقر...
پس از تاکید مستقیم مقام معظم رهبری بر اهمیت پتانسل معدن در کشور و لزوم توسعه این بخش، سرمایه‌گذاری در بخش معدن به پله دوم اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت و جایگاه نقره صعود کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، حوزه معدن در سال جاری توانسته 20 درصد از اولویت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، سهم داشته باشد و 66 ردیف از 329 بخش سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است، البته در این راستا کانی‌های غیرفلزی پیشرو بوده‌اند و حدود 30 عنوان سرمایه‌گذاری مربوط به این بخش است. بر این اساس تولید فلزات و مصنوعات فلزی نیز با اختصاص 26 ردیف در لیست سرمایه‌گذاری‌ها، در جایگاه دوم و اکتشاف و استخراج به ترتیب با اختصاص شش و چهار ردیف از کل اولویت های سرمایه گذاری در پله‌های پایین‌تر قرار گرفتند.

7 طرح فولاد پول‌دار شدند

در سال توجه به حوزه معدن، ال‌سی هفت طرح استانی فولاد نیز در بانک صنعت و معدن گشایش یافت و به گفته رییس سازمان ایمیدرو مشکل دو پروژه ‌دیگر هم که از لحاظ عملیاتی شدن و گشایش ال سی مساله داشتند، حل شده است. در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون یورو برای هفت طرح فولادی تامین اعتبار شده است. چندی قبل هیاتی از امیدرو برای تعیین تکلیف وضعیت هفت طرح فولاد عازم چین شدند و در این سفر درمورد اروپایی و چینی بودن ماشین‌آلات و تا حدودی در مورد قیمت فولاد به نتیجه رسیدند. همچنین مقرر شده است که تفاهم‌نامه‌های پنج طرح فولادی مشابه قراردادهای فولاد شادگان و نی‌ریز باشد. کرباسیان درباره طرح های آهن اسفنجی که قرار بود امسال دو طرح آن عملیاتی شود، گفت: هفته گذشته، یک جلسه چهار ساعته برای تعیین تکلیف این مسئله برگزار و در نهایت قرار شد پیمانکار طرح آهن اسفنجی ایرانیان باشند اما تامین کالای آن توسط یک شرکت آلمانی صورت گیرد.

افزایش 18.1 تنی تولید گندله

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، انتظار می‌رود تولید گندله نیز تا پایان سال آینده 18.1 میلیون تن افزایش یابد و ظرفیت تولید کنسانتره نیز 6.65 میلیون تن بیشتر شود. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته انتظار می‌رود ظرفیت تولید گندله تا پایان امسال 2.5 میلیون تن و در سال آینده 15.6 میلیون تن افزایش یابد؛ ظرفیت فعلی تولید گندله 22.1 میلیون تن است که تا پایان سال آینده به 40.2 میلیون تن می‌رسد. همچنین ظرفیت تولید کنسانتره در کشور تا پایان سال آینده از 36.8 میلیون تن به 43.45 میلیون تن می‌رسد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید