Performancing Metrics

سرمایه گذاری برای فرآوری مواد معدنی مانع از خام فروشی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 147045
تاریخ انتشار: 8 مهر 1394 - 00:26
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران معتقد است: سرمایه گذاری به منظور فرآوری مواد معدنی در کشور نقش مهمی در جلوگیری از صادرات مواد معدنی خام به دنبال دارد و سرمایه های
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران معتقد است: سرمایه گذاری به منظور فرآوری مواد معدنی در کشور نقش مهمی در جلوگیری از صادرات مواد معدنی خام به دنبال دارد و سرمایه های خارجی در این جهت باید هدایت شود.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از  ایرنا، هرمز ناصرنیا روز سه شنبه در چهارمین همایش بین المللی فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی در محل مصلی امام خمینی(ره)، اظهار داشت: شرایط پساتحریم فرصت مناسبی برای برنامه ریزی به منظور تولیدات صادرات محور فراهم کرده و با رفع تحریمها می توان در قالب همکاریهای مشترک، بازارهای جدیدی را شناسایی کرد. وی استقبال بیش از 190 شرکت داخلی و خارجی از نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی را خاطرنشان کرد و گفت: شرکت های خارجی بیشتر تمایل برای حضور در بخش فولادسازی و فلزات سنگین مثل نیکل، تیتانیوم و غیره دارند. نمایشگاه یادشده تا نهم مهرماه جاری در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) دایر است و هلدینگ های بزرگ اروپایی نیز در آن مشارکت دارند. ناصرنیا تصریح کرد: امروز بخش زیادی از سنگ تزئینی کشور به شکل خام از کشور صادر و در کشورهای صنعتی فرآوری شده و به این ترتیب ارزش افزوده آن نصیب کشورهای دیگر می شود. وی یادآور شد: سنگ های تزئینی و نمای ایران امروز در اقصی نقاط جهان به دلیل کیفیت و تنوع رنگ مورد استقبال است و در آمریکا هم از آن استفاده می کنند و این موضوع نکته ای است که اهمیت سرمایه گذاری برای فرآوری مواد معدنی را ضروری می سازد. مساحت نمایشگاه یادشده 20 هزار مترمربع است که نسبت به سال گذشته رشد افزون بر 40 درصدی دارد. برپایه این گزارش، پدرام سلطانی نایب رئیس اتاق ایران نیز در این همایش اظهار داشت: بررسی مشکلات بخش معدن و صنایع معدنی ایران نشان می دهد که شرایط تحریم در محروم سازی کشورمان از فناوریهای روز جهان نقش داشته و درکنار آن سود مناسب بازار صادرات مواد معدنی مانع از سرمایه گذاری در بخش فرآوری این مواد شد. وی ابراز امیدواری کرد: شرایط پس از توافق برجام زمینه توسعه سرمایه گذاری در زیر ساختهای بخش معدن و صنایع معدنی ایران را فراهم سازد. سلطانی گفت: امروز تعامل مثبتی میان بخش خصوصی و دولتی فراهم شده و اتاق ایران به نمایندگی از بخش خصوصی حرکتهای پرشتابی را برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور دنبال می کند. جمهوری اسلامی ایران سالانه حدود 400 میلیون تن مواد معدنی از بالغ بر پنج هزار و 400 معدن فعال کشور استخراج می کند و قرار است در سال جاری میزان استخراج به 450 میلیون تن برسد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید