Performancing Metrics

۹۰درصد بیمارستان‌ها را گشته‌ایم، اثری از زائر ایرانی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 147533
تاریخ انتشار: 9 مهر 1394 - 00:38

به گزارش سرویس خبری اتاق نیوز به نقل از خبرآنلاین،   سعید اوحدی به شبکه خبر گفت: آمار مجروحان و جان‌باختگان حادثه منا تغییر نکرده است، تاکنون ۲۳۹ نفر از حجاج ایرانی در حادثه منا جان خود را از دست داده اند و آمار مفقودان همان ۲۴۱ نفر است.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در توضیح کارشکنی های مقامات عربستانی گفت: عمق فاجعه آنقدر عمیق و غم‌بار است که مدیریت از دست عوامل اجرایی عربستان هم در اجرا و هم در سردخانه خارج شده است.

او گفت: حرفم این است که موضوع کارشکنی بیشتر معطوف به آشفتگی، عدم مدیریت و عدم توانایی باز می گردد و نکته بسیار مهم دیگر اینکه عوامل عربستانی مشورت‌پذیر هم نیستند.

اوحدی گفت: با توجه به حجم بالای تریلی های خالی نشده قربانیان، فرآیند تصمیم‌گیری سخت است، اما با وجود مشورت هایی که ما می دهیم متاسفانه عوامل عربستان صرفا کار خود را می کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: هنوز نمی توان به صورت قطعی آمار داد. بر مبنای تریلی های کانتینرداری که اجساد حجاج در آن قرار دارد، باید گفت آمارها بیش از چیزی است که اعلام شده است. فقط یک هزار و ۲۰۰ جسد در سردخانه عرفات قرار دارد. تعدادی از کانتینرهایی را از طائف می آورند و...

اوحدی گفت: برای ما اینگونه صحبت کردن بسیار تلخ است، اما متاسفانه واقعیت اینگونه است. اینکه بخواهیم یک نفر را آمار فوت‌شدگان بیاوریم، اشک از چشمانمان جاری می‌شود.

او گفت: بیش از ۲۰ کانتینر هنوز باقی است که باید شناسایی شود. وضعیت بی سامان سردخانه ها هم ناشی از سوءمدیریت مقامات اجرایی عربستان است. با این حال هیات های ما ۲۴ ساعته در این سردخانه ها حضور دارند و تک تک اجساد را بررسی می کنند.

اوحدی گفت: بیش از ۹۰ درصد بیمارستان ها را تخت به تخت در مراجعه حضوری گشته ایم، در این بررسی ها، آمار جان‌باختگان همچنان ۲۳۹ نفر است. اما متاسفانه باید بگویم از جمع ۲۴۱ مفقودی که اطلاعاتی از آنها نداریم، قطعا آمار جان‌باختگان افزایش خواهد یافت.

او گفت: یکی دیگر از پیگیری های ما انجام تشریفات قانونی برای انتقال جان‌باختگان حادثه منا به ایران بود. در مجموع تشریفات قانونی ۱۳۵ تن از شهدا انجام شد که قرار بود امروز با دو فروند هواپیما به ایران منتقل شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: متاسفانه مقامات عربستانی امروز اعلام کردند به دلیل برخی ناهماهنگی ها در بخش اداری عربستان این مساله با تاخیر همراه خواهد بود. به دلیل بی‌برنامگی و سوءمدیریت طرف مقابل، نمی توانیم تاریخ دقیقی برای آمار قطعی اعلام کنیم.

اوحدی گفت: در حال حاضر برنامه ما به همراه وزیر بهداشت و درمان سرکشی به سردخانه مکه است و همه ذهنمان این است که یک ثانیه را هم هدر ندهیم.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید