Performancing Metrics

به راحتی و یک شبه نمی‌توان فیلمساز شد | اتاق خبر
کد خبر: 147728
تاریخ انتشار: 9 مهر 1394 - 11:53
کارگردان فیلم «کوچه بی نام» گفت:افراد برای ساخت فیلم و اکران آن باید مراحلی گذرانده و با مقوله فیلم دست و پنجه نرم کرده باشند. همه می‌دانند که به راحتی و یک شبه نمی‌ت
کارگردان فیلم «کوچه بی نام» گفت:افراد برای ساخت فیلم و اکران آن باید مراحلی گذرانده و با مقوله فیلم دست و پنجه نرم کرده باشند. همه می‌دانند که به راحتی و یک شبه نمی‌توان فیلمساز شد، اما متاسفانه ممیزی در ساخت تله فیلم و فیلم ویدیویی نیست و نبوده است.
به گزارش سرویس خبری اتاق نیوز به نقل از فارس، هاتف علیمردانی در گفت و گو با خبرنگار سینمایی فارس در خصوص لزوم نگاه جدی به تخصصی‌تر شدن جشنواره‌های سینمایی گفت:هرچه جشنواره‌ها در حوزه فیلم تخصصی‌تر بشود بهتر است چون توجه و تمرکز به روی موضوع بیشتر شده و به اهمیت آن اضافه می‌شود و موضوعات تفکیک شده را بیشتر می‌تواند مورد نقد بررسی قرار داد. کارگردان «مردن به وقت شهریور» در ادامه افزود:در سینما یک نوع ممیزی وجود دارد که منظورم از آن سانسور نیست.یعنی اینکه افراد برای ساخت فیلم و اکران آن باید مراحلی را طی کرده باشند. با مقوله فیلم به قولی دست و پنجه نرم کرده باشند همه می‌دانند که به راحتی و یک شبه نمی‌توان فیلم ساز شد.اما متاسفانه این ممیزی در ساخت تله فیلم و فیلم ویدیویی نیست و نبوده است. وی افزود: هرکسی میتواند از راه برسد و فیلم بسازد این خیلی بد است. این موضوع باعث می‌شود که کمیت ساخت این فیلم‌ها بالا برود و مسلما کیفیتی هم وجود نخواهد داشت .این باعث می‌شود که چند فیلم خوب و استاندارد هم که ساخته می‌شود در حجم زیاد تولیدات ویدیویی گم شود.منظورم این است که وقتی تعداد تولیدات زیاد میشود تولیدات خوب دیده نمیشود .این یکی از مشکلات این حوزه است و باید ساخت این آثار کنترل شده باشد و ممیزی قوی داشته باشد . کارگردان فیلم خوش ساخت «کوچه بی نام» همچنین درباره برگزاری جشنواره فیلم ویدیویی گفت:این که جشنواره‌ای برای فیلم‌های ویدیویی اختصاص داده‌اند یک کارکرد‌ش این است که نوعی غربالگری انجام می‌دهند از بین آثار رسیده بهترین‌ها را انتخاب می‌کنند و به نمایش میگذارند.فیلم‌هایی که درجه هنری بالایی دارند و جدی و حرفه‌ای ساخته شده‌اند دیگر در این شلوغی ساخت غیر حرفه‌ای گم نمیشوند. علیمردانی خاطرنشان کرد:بهتر است که این فیلم‌ها حمایت بیشتری بشوند تا از این را کیفیت آثار هم بالا تر برود. ضمن اینکه جوان‌ترها هم به ساخت اصولی این فیلم‌ها ترغیب می‌شوند. فیلمهای ویدیویی اگر قرار است از تلویزیون پخش شوند پس حتما قشر زیادی از مردم آن را خواهند دید.بنابراین باید توجه ویژه‌ای به ساخت آنها شود چرا که مستقیما با مردم در ارتباط هستند. این کارگردان جوان سینما در خاتمه اظهار داشت: از دیگر حسن‌های این جشنواره برگزاری آن در شهرستان‌ها است که باعث توجه مردم به هنر سینما می‌شود. امیدوارم در شهرستانهای دیگر هم در حوزه فیلم تبلیغات صورت گیرد و شاهد برگزاری جشنواره های دیگری هم باشیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید