Performancing Metrics

طرح جدید برای نوسازی کامیونهای فرسوده | اتاق خبر
کد خبر: 147887
تاریخ انتشار: 10 مهر 1394 - 17:01
عضو انجمن تولیدکنندگان خودرو از تدوین طرحی به منظور نوسازی ناوگان فرسوده کامیون و کشنده خبرداد و گفت: طرحی به وزارت صنعت ارایه شده تا در سال جاری بتوان ۹ هزار دستگاه
عضو انجمن تولیدکنندگان خودرو از تدوین طرحی به منظور نوسازی ناوگان فرسوده کامیون و کشنده خبرداد و گفت: طرحی به وزارت صنعت ارایه شده تا در سال جاری بتوان ۹ هزار دستگاه خودروی دیزلی را نوسازی کرد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از مهر  حسین خضری گفت: برای نوسازی ناوگان از سال ۹۴ برنامه ای ۹ ساله تدوین شده است که بر اساس آن، ۲ میلیارد و  ۷۶۲ میلیون دلار به نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده فرسوده به ظرفیت ده تن و با سن بالای ۳۵ سال اختصاص خواهد یافت. بر این اساس در سال جاری، برای نوسازی ۹ هزار دستگاه خودروهای دیزلی و کشنده فرسوده پیشنهادی به دفتر ماشین‌سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت ارایه شده که براساس آن با اجرای یک بسته حمایتی، بتوان خودروهای دیزلی فرسوده را نوسازی کنیم کرد. عضو انجمن تولیدکنندگان خودرو افزود: چنانچه در سال ۹۴، ۹ هزار دستگاه کامیون و کشنده از رده خارج شود، ۷۶.۵ میلیون دلار صرفه جویی در بخش انرژی صورت خواهد گرفت که با نرخ دلار ۳ هزار تومانی، معادل ۲۵.۵ میلیارد تومان صرفه جویی در بخش انرژی صورت می گیرد. وی تصریح کرد: همچنین برای بهبود وضعیت ناوگان خودروهای دیزلی اگر ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق راهداری تامین شود، می‌توان علاوه بر جایگزینی خودروهای فرسوده صاحب صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز باشیم. این در حالی است که ۲۱ درصد ناوگان خودروهای سنگین کشور عمر بالای ۳۵ سال دارند که نوسازی آنها از سوی ستاد حمل و نقل و سوخت و سازمان راهداری مد نظر قرار دارد. به گفته خضری،  برای نوسازی ناوگان خودروهای سنگین فرسوده دو بانک معرفی شده‌اند، گفت: یکی از این بانکها عنوان می‌کند که با مشکل تامین منابع روبرو است و نمی‌تواند تخصیص منابع انجام دهد.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید