Performancing Metrics

راهکار کاهش قیمت خودروهای داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 148076
تاریخ انتشار: 10 مهر 1394 - 17:01
یک عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو اقدامی غیر کارشناسی است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای افت قیمت خودرو، کا

یک عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو اقدامی غیر کارشناسی است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای افت قیمت خودرو، کاهش هزینه‌های دولتی صنعت خودرو مانند حقوق گمرکی، انواع مالیات و دیگر عوارض وضع‌شده بر این صنعت است.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا شهرام آزادی  درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش 1000 درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: طرح افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی غیر کارشناسی و غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو به معنای حمایت از صنعت خودروی داخلی نیست، خاطرنشان کرد: اتفاقا راه حمایت از صنعت خودروی ایران، کاهش تعرفه واردات خودرو برای تسهیل ورود خودروهای خارجی، افزایش رقابت و اجبار خودروسازان به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط یکی از راهکارها برای افت قیمت خودرو نیز کاهش هزینه‌های دولتی صنعت خودرو مانند حقوق گمرکی، انواع مالیات و دیگر عوارض وضع‌شده بر این صنعت است. در آن صورت می‌توان خودروی 30 میلیون تومانی را با قیمت 20 میلیون تومان عرضه کرد.

وی افزود: در آن شرایط از یک‌سو خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان رسیده و از سوی دیگر خودروسازان می‌توانند هزینه‌های صرفه‌جویی‌شده را صرف انتقال تکنولوژی، توسعه محصول و ارتقای کیفیت محصولات کنند.

آزادی با بیان اینکه اگر تعرفه واردات خودرو را افزایش دهیم خودروسازان دیگر انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان نخواهند داشت، تصریح کرد: در این شرایط به جای ارائه طرح افزایش تعرفه واردات خودرو، دولت و مجلس باید هم‌راستا با یکدیگر طرحی کارشناسی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای تولید داخل ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا 1000 درصد خبر داده است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید