Performancing Metrics

انتشار اسامی و تصاویر دیپلماتهای شهید ایران در منا | اتاق خبر
کد خبر: 148148
تاریخ انتشار: 10 مهر 1394 - 23:13

به گزارش اتاق نیوز با نهایی شدن لیست شهدای کشورمان در حادثه تلخ منا، اینک روشن شده است که تعدادی از دیپلماتهای ارشد وزارت خارجه نیز در بین شهدا قرار دارند.

در همین زمینه محسن پاک آئین سفیر جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی اش، با انتشار متنی از خبر شهادت دست کم 4 دیپلمات ارشد خبر داده است. وی در این خصوص اینگونه نوشته است:

«متاسفانه شهادت بیش از چهار صد و پنجاه نفر از حجاج ایرانی داغ بزرگی بر دل ما گذاشت و اعیاد بزرگ ملت ایران را عزا نمود. در فاجعه منا تعدادی از یاران والامقام جبهه دیپلماسی که سالها در خدمت تحقق اهداف سیاست خارجی ایران اسلامی بودند نیز به لقای دوست رسیدند و باری سنگین از غم بر دل ما گذاشتند.

آقای دکتر غضنفر رکن آبادی،استاد خاورمیانه شناسی و که از سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۱۴ سفیر ایران در لبنان بود ، یکی از شهدای منا بود.این دیپلمات شجاع و خوش اخلاق که در نزدیکی احزاب لبنان برای توافق بر سر دولت توافقی در لبنان نقشی اساسی داشت، روابط محکمی نیز با حزب‌الله لبنان داشت.

شهید دیگر فاجعه منا، آقای محمدرحیم آقایی‌پور اولین سفیر ایران در اسلوونی بود و در دوران وزارت علی‌‌اکبر صالحی ، سفارت ایران در اسلوونی را افتتاح کرد. این دیپلمات مومن و کارکشته مدتی نیز رئیس اداره بازرسی و نظارت وزارت امورخارجه بود.

آقای حسن حسینی مقدم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مرو،از افراد خدوم عرصه دیپلماسی نیز در فاجعه منا به شهادت رسید. ایشان در دوره خدمت خود خدمات زیادی را در زمینه تسهیل ارتباطات مردم ایران و ترکمنستان داشت.وی که متولد 1342 از رفسنجان ، کارشناس ارشد علوم اقتصادی و دارای 2 فرزند بود، سابقه خدمت در سمت‌هایی چون دبیر شورای استخدام، مسئول بخش کنسولی سفارت در بن، سرپرست موقت سفارت ایران در برلین، معاون اداره کارگزینی، معاون سرکنسولگری ایران در فرانکفورت، رئیس اداره کارگزینی و سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان را نیز در کارنامه خود داشت.

چهارمین شهید عرصه دیپلماسی در صحرای منا، آقای احمد فهیما بود. این دیپلمات مجرب و فرهنگ دوست ،معاون اداره نمایندگی‌های تشریفات وزارت خارجه بود و فعالیت سیاسی در سفارت کشورمان در واتیکان را نیز در پرونده خود دارد.

ما اگرچه خود هنوز تسلی نیافته ایم اما مراتب تسلیت خود را به بازماندگان محترم این عزیزان پاک نهاد ابلاغ کرده واز درگاه خاص احدیت رضوان و غفران را برای این عزیزان سفرکرده خواستاریم.»

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید