Performancing Metrics

پیکر 104 زائر ایرانی فاجعه منا آماده انتقال به کشور | اتاق خبر
کد خبر: 148298
تاریخ انتشار: 11 مهر 1394 - 13:36
رییس سازمان حج و زیارت گفت: ۱۰۴ پیکر مطهر از جانباختگان فاجعه منا آماده انتقال به کشور است و در صورت تسریع کارهای تشریفاتی در جده به ایران منتقل خواهند شد....
رییس سازمان حج و زیارت گفت: ۱۰۴ پیکر مطهر از جانباختگان فاجعه منا آماده انتقال به کشور است و در صورت تسریع کارهای تشریفاتی در جده به ایران منتقل خواهند شد.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرآنلاین، سعید اوحدی، زمان خاصی را برای انتقال پیکر جان باختگان فاجعه منا که هم اکنون در جده تشریفات اداری آن ها درحال انجام است، اعلام نکرد و افزود: خیلی بعید به نظر می رسد پیکرها امروز (جمعه) و یا حتی صبح فردا (شنبه) به تهران منتقل شوند. سازمان حج تاکنون شمار قربانیان ایرانی در فاجعه تلخ منا را 465 نفر اعلام کرده است. براساس تفاهم وزارت بهداشت ایران و عربستان، قرار شده است تشریفات قانونی برای انتقال جان باختگان ایرانی با سرعت بیشتری انجام شود، اما با وجود این تفاهم هنوز زمان قطعی برای انتقال اولین گروهی که گفته می شود 130 تن هستند و تشریفات قانونی آن ها تا حدی برای انتقال به کشور انجام شده، مشخص نشده است. وزیر بهداشت ایران که هم اکنون در عربستان به سر می برد، شب گذشته برای دومین بار به جده رفت تا برای انتقال تعدادی از پیکرها رایزنی های دیگری را انجام دهد. سعید اوحدی نیز گفته بود: براساس تفاهم وزرای بهداشت ایران و عربستان، قرار است همه پیکرهای جان باختگان حتی آن هایی که هویت شان معلوم نشده است، اما نزدیک به ایرانی تشخیص داده شده اند به کشور منتقل شود تا مراحل تعیین هویت در داخل ایران انجام شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید