Performancing Metrics

اتاق زنجان درصدد استفاده از فرصت های جذب سرمایه گذاری خارجی | اتاق خبر
کد خبر: 148804
تاریخ انتشار: 12 مهر 1394 - 12:10
نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان در رابطه با نحوه عملکرد اتاق زنجان در مقایسه با دوره های قبل، گفت: با توجه به اینکه در دوران پساتحریم قرار داریم و هیأت های تجاری مختلفی ...

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان در رابطه با نحوه عملکرد اتاق زنجان در مقایسه با دوره های قبل، گفت: با توجه به اینکه در دوران پساتحریم قرار داریم و هیأت های تجاری مختلفی وارد کشور می شوند، در این دوره تلاش بر این است که بیشترین استفاده از این فرصت طلایی صورت گیرد. علاوه براین، تعامل با اتاق های بازرگانی خارجی از برنامه های اتاق زنجان است.

محمد-تقی-منفرد محمد تقی مقدم فرد در گفت و گو با اتاق نیوز افزود: تاکنون 6 هیأت تجاری وارد استان زنجان شده اند و اتاق با هیأت تجاری اوکراین هم وارد مذاکره شده و باید ببینیم که چه نتیجه ای در برخواهد داشت. در این راستا برنامه و طرح های اقتصادی مناسبی در حوزه های مختلف مطرح خواهد شد. وی ادامه داد: در این دوره کشورهای خارجی همچون چین و ترکیه مایل اند که سرمایه گذاری مشترکی با اتاق زنجان داشته باشند، در این راستا تاکید بر جذب سرمایه گذاری خارجی است. مقدم فرد در رابطه با مهمترین ضعف اتاق زنجان، گفت: البته این ضعف به سیاست کلی اقتصاد کشور بر می گردد. سرمایه گذاران خارجی به دلیل شرایط موجود در کشور تمایلی به ورود به کشور ندارند و بیشترین تعاملات آن ها با بخش دولتی است.  علاوه براین، شرایط در برخی اتاق های شهرستان به نحوی است که باید تدابیری اندیشید تا سرمایه گذاران خارجی ترغیب به سرمایه گذاری در حوزه های مختلف شوند. این عضو اتاق بازرگانی عنوان کرد: بازرگانی خارجی و سرمایه گذاری مشترک در مواد غذایی، دو موضوع اساسی هستند که در اولویت کاری این اتاق قرار دارد. در این راستا اتاق زنجان اطلاعات لازم را از سطح استان جمع آوری کرده است تا مزیت های این اقدامات را بسنجد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید