Performancing Metrics

جزئیات تغییرات جدید در معاملات نفتی | اتاق خبر
کد خبر: 149174
تاریخ انتشار: 12 مهر 1394 - 15:07
وزیر نفت با ابلاغ بخشنامه‌ای به معاونان خود، جزئیات تغییرات و ضوابط جدید معاملات نفتی را تشریح کرد که پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح، معاملات خرید کالا در صنعت نف
وزیر نفت با ابلاغ بخشنامه‌ای به معاونان خود، جزئیات تغییرات و ضوابط جدید معاملات نفتی را تشریح کرد که پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح، معاملات خرید کالا در صنعت نفت شفاف‌تر از گذشته انجام شود.

با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت، تمامی شرکت های تابعه وزارت نفت موظف هستند تا پایان بهمن ماه امسال، تمام معاملات خود را از سامانه‌های موجود به سامانه جدید تامین کالای این وزارتخانه منتقل کنند و معاملات خود را صرفا از طریق این سامانه انجام دهند.

محمدرضا مقدم معاون پژوهش و فناوری وزیر نفت با اعلام اینکه براساس تصمیم شورای معاونان وزارت نفت و با تاکید وزیر نفت، ضروری است همه شرکت‌های تابعه نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش ضمن هماهنگی با شرکت ملی نفت ایران (مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات) نسبت به انجام آموزش و استقرار سامانه تامین الکترونیکی کالای صنعت نفت اقدام کنند، گفت: براساس این تصمیم، تمامی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت و چهار شرکت اصلی موظفند تا پایان بهمن ماه امسال، تمام معاملات خود را از سامانه های موجود به سامانه جدید الکترونیکی تامین کالای این وزارتخانه منتقل کنند و معاملات خود را صرفا از طریق این سامانه انجام دهند.

به گفته وی، با تصمیم شورای معاونان وزارت نفت، مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران موظف است برنامه زمان بندی آموزش و استقرار سامانه را تا دو هفته به همه شرکتهای تابعه اعلام کند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه معاونت امور مهندسی موظف است به نمایندگی از وزارت نفت با بهره گیری از اهرم‌هایی که به موجب قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در اختیار دارد، بیان کرد: از این رو، با تشویق و ایجاد هماهنگی بر همه شرکت‌های تابعه در اجرای دقیق این فرآیند به طور منظم نظارت کند و پیشرفت کار را هر سه ماه یکبار به شورای معاونان ارائه دهد.

علاوه بر این، وزارت نفت اعلام کرده است: استقرار سامانه تامین الکترونیکی کالا با هدف شفاف سازی معاملات، جلوگیری از موازی کاری‌ها، شناسایی و دسترسی بهتر به سازندگان داخلی تجهیزات و کالاهای صنعت نفت و در مجموع، بهبود فرایند تامین کالا در دستور کار وزارت نفت قرار گرفته است.

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید