Performancing Metrics

اولین فاینانس نفتی چین در ایران بازگشایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 149885
تاریخ انتشار: 13 مهر 1394 - 15:45
یک مقام مسئول از معرفی ۲۱ طرح جدید پتروشیمی ایران به فاینانسورهای چینی خبر داد و گفت: درآمدهای تولید و فروش پتروشیمی با رشدی دو برابری به ۴۰ میلیارد دلاری افزایش می ی
یک مقام مسئول از معرفی ۲۱ طرح جدید پتروشیمی ایران به فاینانسورهای چینی خبر داد و گفت: درآمدهای تولید و فروش پتروشیمی با رشدی دو برابری به ۴۰ میلیارد دلاری افزایش می یابد.

حمیدرضا رستمی امروز در نشستی خبری در تشریح برنامه های جدید توسعه صنایع پتروشیمی ایران گفت: در حال حاضر ترسیم نقشه راه جدید، توجیه اقتصادی طرح‌های جدید برای سرمایه گذاران، محرومیت زدایی و تولید محصولات استراتژیک پتروشیمی از مهمترین مسئولیت‌های دولت در حوزه توسعه صنعت پتروشیمی کشور است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در برنامه چهارم توسعه، ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی از ۲۰ میلیون تن به ۵۰ میلیون تن افزایش یافت، تصریح کرد: این در حالی است که در برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۶۲ میلیون تن در سال افزایش پیدا کرد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه براساس اهداف برنامه ششم توسعه، ظرفیت ۶۲ میلیون تنی فعلی در صنعت پتروشیمی رشدی ۱۰۰ درصدی را تجربه خواهد کرد، تصریح کرد: از این رو، پیش بینی می شود ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به ۱۲۹ میلیون تن در سال و ارزش تولید محصولات به معادل ۴۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

وی، جلوگیری از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش را از بنیادی ترین برنامه های شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و افزود: با توجه به احتمال لغو تحریم‌ها، پیش بینی می شود وضعیت فروش و صادرات محصولات بهتر شده و به شرایط قبل بازگردد.

رستمی به ۱۵ طرح صنعت پتروشمی اشاره کرد که در مجموع ۲۸ میلیون تن به  ظرفیت کلی کشور اضافه خواهند کرد و یادآور شد: این طرح‌ها در مجموع به ۲۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که از این میزان، ۱۱.۵ میلیارد دلار آن از طریق سرمایه گذاری خارجی تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح‌های جدید پتروشیمی شامل تکمیل زنجیره بنزن، طرح های آروماتیک الفین، تکمیل بوتان، NTP ، PDH، پلی استایرن، اوره و آمونیاک، GTO  و  GTP است، بیان کرد: هدف اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعادل کردن مصرف با رویکرد صادراتی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر است که این مهم در طرح‌های جدید متانولی با توجه به تکمیل زنجیره ارزش از ابتدا تا انتها مورد توجه می باشد.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به محدودیت های منابع آبی در داخل کشور هم توضیح داد: با توجه به این محدودیت جانمایی اغلب طرح های جدی در سواحل خلیج فارس، دریای عمان و جزایر کشور نظیر جزیره قشم خواهد بود.

وی، تهیه تکنولوژی، مشارکت در تکنولوژی و سرمایه گذاری با همکاری شرکت های خارجی را از برنامه های مهم این شرکت دانست و گفت: تاکنون مراجعات زیادی از کشورهای مختلف انجام شده و اکنون در حال انتخاب بهترین شرکت، از بین شرکت‌های مختلف هستیم.

وی به اشاره به تامین فایناتنس چین در طرح‌های پتروشیمی، تاکید کرد: هم اکنون ۶۷ پروژه پتروشیمی در دست اجرا است که از این تعداد، ۲۱ مورد برای استفاده از منابع صندوق چین معرفی شده اند.

مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون گشایش اعتبارات اسنادی (ال سی) یک طرح پتروشیمی از طریق فاینانس چین انجام شده است.

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید