Performancing Metrics

پایگاه های اورژانس هوایی در همه استان ها ایجاد می شود | اتاق خبر
کد خبر: 150450
تاریخ انتشار: 14 مهر 1394 - 16:34
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه استان های کشور با همکاری جمعیت هلال احمر تا پایان سال آینده(1395) به پایگاه های اورژانس هوایی مجهز می شوند....
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه استان های کشور با همکاری جمعیت هلال احمر تا پایان سال آینده(1395) به پایگاه های اورژانس هوایی مجهز می شوند.

محمد آقاجانی با اشاره به همکاری وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر افزود: توسعه اورژانس هوایی یکی از مهمترین زمینه های هم افزایی وزارت بهداشت و این جمعیت است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آینده در همه نقاط کشور آمبولانس هوایی داشته باشیم. وی گفت: در زمینه اورژانس، بویژه اورژانس هوایی، تفاهمی با هلال احمر صورت گرفته که امیدواریم بزودی شاهد اجرای این تفاهم باشیم و بتوانیم از ظرفیت هلال احمر در این راستا استفاده کنیم. آقاجانی با تاکید بر لزوم تجهیز هلال احمر به هلی کوپترهای تخصصی آمبولانس هوایی برای ارائه خدمت در حوزه اورژانس افزود: اکنون وسیله ای که اورژانس به عنوان آمبولانس هوایی استفاده می کند، هلی کوپترهای نیروهای نظامی و انتظامی است که البته خدمات ارزنده ای هم ارائه می دهند. وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر برای اینکه بتواند این خدمات را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد، باید بصورت تخصصی به هلیکوپترهای آمبولانس هوایی مجهز شود. آقاجانی به برخی محدودیت های هلی کوپترهای نظامی که اکنون در اورژانس هوایی از آنها استفاده می شود اشاره کرد و گفت: این هلی کوپترها بطور تخصصی مختص آمبولانس هوایی نیستند و امکان دید در شب را ندارند، بنابراین ضرورت دارد که اورژانس هوایی را با هلی کوپترهای مخصوص آمبولانس هوایی تجهیز کنیم. وی با اشاره به تفاهم وزارت بهداشت با هلال احمر افزود: تفاهمی را انجام داده ایم تا امسال هلال احمر در زمینه آمبولانس هوایی فعال تر عمل کند و ما نیز بتوانیم خرید خدمت مناسب تری را از جمعیت هلال احمر انجام دهیم. آقاجانی ادامه داد: تلاش وزارت بهداشت این است که با همکاری هلال احمر در آینده نزدیک، همه مناطق کشور اعم از مناطق صعب العبور، جاده ها و... به آمبولانس هوایی مجهز شوند. وی با بیان اینکه اکنون 120 هزار کیلومتر جاده فرعی داریم که پایگاه اورژانس ندارند، گفت: هر حادثه ای که برای فردی در این جاده ها اتفاق بیافتد، اگر رهگذر یا کسی پیدا شود به او کمک می کند و در این جاده ها پایگاه اورژانس نداریم. معاون درمان وزیر بهداشت افزود: البته داشتن پایگاه اورژانس در همه مناطق اقتصادی نیست. جغرافیای ایران به شدت مستعد آمبولانس هوایی است و امیدواریم به اتفاق هلال احمر بتوانیم امسال و سال آینده در کشور در همه نقاط کشور آمبولانس هوایی داشته باشیم.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید