Performancing Metrics

ناجا نیازمند تعامل در حوزه تحقیقات صنعتی است | اتاق خبر
کد خبر: 150816
تاریخ انتشار: 15 مهر 1394 - 22:04
معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر اینکه توسعه دانش، کشور را به سمت پیشرفت می کشاند، گفت: بیش از 90 درصد از منابع اعتباری در حوزه منابع انسانی هزینه می شود و تنها هشت ت...
معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر اینکه توسعه دانش، کشور را به سمت پیشرفت می کشاند، گفت: بیش از 90 درصد از منابع اعتباری در حوزه منابع انسانی هزینه می شود و تنها هشت تا 9 درصد منابع باقی می ماند که این رقم در توسعه دانش کافی نیست.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، سردار تشکری در مراسم رونمایی از سامانه های الکترونیکی فاوا ناجا گفت: امروز موضوع امنیت از کار ویژه های حکومت ها است و باید امنیت برای آحاد مردم تامین شود، همه نهادهای مربوطه باید در راستای حفظ امنیت مشارکت کنند. وی با بیان این که نیروی انتظامی معتقد است که با همین نگاه باید در تولید امنیت مشارکت جو و مشارکت پذیر باشیم، ادامه داد: در حال حاضر 60 مرکز تحقیقاتی داریم که این تعداد مرکز بستر مناسبی را برای ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی فراهم کرده اند باید در سطح جامعه در خصوص ناهنجاری ها شناخت خوبی از محیط پیرامون داشته باشیم. معاون هماهنگ کننده ناجا تاکید کرد: در حوزه تحقیقات صنعتی به شدت نیازمند تعامل هستیم چراکه جرایم بسیار پیچیده شده و مجرمان نیز از توانمندی ذهنی بالایی برخوردار هستند که مقابله با این افراد باید با روش های خاصی انجام شود توسعه فناوری در ناجا ضرورت دارد، بدون توسعه فناوری نمی توانیم ماموریت‌مان را به خوبی به سرانجام برسانیم. به گفته تشکری در حال حاضر بیش از 90 درصد منابع اعتباری در حوزه منابع انسانی هزینه می شود و تنها هشت الی 9 درصد منابع باقی می ماند و این نسبت خوبی نیست، باید با روش های مختلف هزینه ها را در منابع انسانی کاهش و در حوزه دانش افزایش دهیم. وی افرود: IT به خوبی می تواند سرعت عمل، دقت و صحت عمل را بالا ببرد چراکه ما مجموعه آسیب پذیری هستیم و با مجرمان روبرویم و از تعامل تمامی بخش ها برای تامین ابزار کمک در راستای بهتر انجام دادن ماموریت هایمان استقبال می کنیم. به گزارش ایسنا، براساس اعلام سایت پلیس، معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: باید از روش های موفق در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بهره ببریم، نخبگان زیادی داریم که اگر کار را به آن ها ارائه بدهند قطعا از ایده و ابتکار آن ها نیز می توانیم بهره بجوییم. وی تاکید کرد: باید از موازی کاری دوری و خلاءها را جبران کنیم، در این مراسم رونمایی با مبادله تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی، انتظار مساعدت و هم افزایی را داریم قطعا توسعه دانش، کشور را به سمت پیشرفت می کشاند. سردار احمد دولتخواه، معاون فاوای ناجا نیز در این مراسم با بیان این که در حوزه فناوری اطلاعات در اجرای پروژه ها از سه منبع شرکت های دانش بنیان داخلی، مراکز علمی و دانشگاهی و ظرفیت علمی درون سازمانی استفاده می شود، گفت: یکی از چالش ها در حوزه ارتباطات و IT تغییرات سریع در این حوزه است و باید زیرساخت های ما در فاوا به گونه ای باشد که پایدار بماند و از ظرفیت های تحقیقاتی کشور به خوبی استفاده شود. وی با اشاره به این که در مرحله نخست با پنج دانشگاه شریف، مالک اشتر، صنعتی شیراز، تربیت مدرس و خواجه نصیر کار تحقیقاتی انجام داده ایم، بیان کرد: این دانشگاه ها به 10 دانشگاه افزایش پیدا می کند. دولتخواه همچنین به پنج پروژه رونمایی شده در این مراسم اشاره کرد و ادامه داد: تشخیص نوع خودرو، تله کام فایروال، مهاجرت از شبکه های مبتنی بر ITM به شبکه های مبتنی بر IPMPLS، امکان سنجی یکپارچه سازی سیستم های اطلاعاتی و ویدئو کنفرانس از جمله طرح های رونمایی شده امروز بود. به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری تحقیقاتی بین معاون فن آوری و ارتباطات ناجا و دانشگاه های صنعتی شیراز، بوعلی همدان، الزهرا، دانشگاه تهران، امیرکبیر، علم و صنعت، شهید بهشتی، صنعتی اصفهان، سازمان پژوهش های علمی صنعتی و علوم تحقیقاتی به امضاء رسید.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید