Performancing Metrics

بیش اظهاری کالاهای صادراتی در گمرک | اتاق خبر
کد خبر: 151035
تاریخ انتشار: 15 مهر 1394 - 11:19
یک صادرکننده نمونه گفت: گمرک تاکید دارد که صادرکنندگان قیمت کالاهای خود را بالاتر از ارزش واقعی اظهار کنند....

یک صادرکننده نمونه گفت: گمرک تاکید دارد که صادرکنندگان قیمت کالاهای خود را بالاتر از ارزش واقعی اظهار کنند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا هوشنگ پارسا بیان اینکه صادرات در کشور ما با معضلات زیادی روبرو است گفت: به عنوان مثال کالایی را که ما هر تن آن را 1470 دلار صادر می‌کنیم به دلایلی گمرک تاکید دارد که آن را 3000 دلار اظهار کنیم و این در حالی است که وزارت دارایی نیز در محاسبات خود رقم 3000 دلار را لحاظ می‌کند.

وی تاکید کرد: بارها این مشکلات را به وزارت صنعت و گمرک اطلاع داده‌ایم ولی متاسفانه وزارت اقتصاد به این موضوع توجهی نمی‌کند.

پارسا با بیان اینکه تمام محاسبات وزارت اقتصاد براساس عددی است که گمرک اظهار می‌کند نه مبلغ واقعی فروش، افزود: متاسفانه با این کار دفاتر و کارهای ما نیز دچار دوگانگی می‌شوند.

این صادرکننده نمونه با بیان این‌که تعدد قوانین در حوزه صادرات مشکلات زیادی را برای صادرکنندگان ایجاد کرده است. بیان کرد: از دهم تیرماه سال 1392 مواد اولیه پتروشیمی بر مبنای دلار آزاد فروخته می‌شود و پتروشیمی نیز براساس دلار آزاد با ما محاسبه می‌کند.

وی درباره بالا بودن قیمت تمام شده کالا در ایران توضیح داد: در ایران چند عامل وجود دارد که قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد که یکی از این موارد تعطیلات غیرمنظم است. مورد دیگر بهره‌های بالا است که برای تسهیلات بانکی می‌دهیم.

پارسا، ماشین‌آلات فرسوده را از دیگر فاکتورهایی دانست که عامل افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر شرایط بین ایران و کشورهای همسایه نامساوی است. کشورهای منطقه درگیر مشکلات داخلی خود هستند و اگر شرایط رقابت متناسب شود، قیمت تمام شده کالاهای ما بالاتر از کشورهای همسایه خواهد بود.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید