Performancing Metrics

دامداران از بردن زودهنگام دام به مراتع خودداری کنند | اتاق خبر
کد خبر: 151158
تاریخ انتشار: 15 مهر 1394 - 12:44
اداره کل منابع طبیعی استان تهران در آستانه آغاز فصل چرای دام در مراتع قشلاقی طی اطلاعیه‌ای از دامداران خواست نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام و از بردن زودهنگام د...
اداره کل منابع طبیعی استان تهران در آستانه آغاز فصل چرای دام در مراتع قشلاقی طی اطلاعیه‌ای از دامداران خواست نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام و از بردن زودهنگام دام‌ها به مراتع خودداری کنند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به مناسبت پایان فصل چرای دام در مراتع ییلاقی و آغاز چرا در مراتع میان‌بند و قشلاقی، در این زمینه اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

«طبق قوانین و مقررات موجود و به منظور حفظ و تجدید حیات گیاهان مرتعی و بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع، تمامی دامداران و بهره برداران از بردن زود هنگام احشام، دام و دام‌های مازاد بر ظرفیت، به مراتع جدا خودداری کنند.

در این اطلاعیه به دامداران و بهره برداران تاکید شده است با توجه به اتمام فصل بهره برداری از مراتع ییلاقی، ضمن خروج دام از این مراتع نسبت به تمدید پروانه چرا، برای بهره برداری از مراتع میان‌بند و قشلاقی اقدام کنند.

همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراتع، با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهد شد ضمن اینکه این افراد به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل می شود.  این اطلاعیه به منزله ابلاغیه کتبی به تمامی دامداران و بهره برداران تلقی شده و آنان ملزم به رعایت مفاد آن هستند.

همچنین شماره تماس ۱۵۰۴ برای دریافت گزارشات مردمی در ارتباط با آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع نیز اعلام می‌شود.»

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید