Performancing Metrics

واحدهای صنعتی دارای طرح تحقیقاتی از 10 درصد مالیات معاف اند | اتاق خبر
کد خبر: 152962
تاریخ انتشار: 19 مهر 1394 - 15:23
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت : واحدهای صنعتی و تولیدی که کارهای تحقیقاتی انجام دهند از 10 درصد مالیات ابرازی معاف می شوند....

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت : واحدهای صنعتی و تولیدی که کارهای تحقیقاتی انجام دهند از 10 درصد مالیات ابرازی معاف می شوند.

به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایرنا علی اصغر توفیق شامگاه شنبه در مراسم امضای قرارداد همکاری فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه ها با واحدهای صنعتی در تبریز با بیان اینکه اعزام استاد به فرصت مطالعاتی خارج از کشور، انتقال پول و تجربه است، افزود: وارد مرحله ای می شویم که ارتباط صنعت و دانشگاه زاینده می شود. وی با بیان اینکه دولت پول فرصت مطالعاتی استاد را به واحد صنعتی می پردازد، خاطرنشان کرد: همه واحدهای تولیدی که در سال پنج میلیارد ریال فروش داشته و کارهای تحقیقاتی انجام دهند، از 10 درصد مالیات معاف می شوند. توفیق، به مشوق های دولت برای توسعه صنعت کشور اشاره کرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه ها در صورت همکاری با واحدهای صنعتی ضمن کسب حقوق از دانشگاه از بخش صنعت نیز می توانند حق الزحمه دریافت کنند. معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: همکاری دانشگاه و صنعت از گذشته وجود داشته ولی در طول زمان و به میزان پختگی خواسته ها نیز فرق می کند. توفیق خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی، ارتباط صنعت و دانشگاه وارد مرحله جدیدی می شود و این ارتباط جریان پویایی است که ابزارش در طول زمان فرق می کند. وی بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه تحقیقات صنعتی تاکید کرد و گفت: تا زمانی که مسائل اعتقادی و فرهنگی در زمینه ضرورت مطالعات دانشگاهی در صنعت رفع نشود، نباید انتظارکارهای بزرگی داشت. معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دانش و علم باید جزو دارایی های مشهود صنایع محسوب شود، افزود: امروز در دنیا، علم و دانش جزو سرمایه های مشهود هستند که قدرت واقعی نیز اینهاست. مدیرکل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت: از ابتدای دولت یازدهم بدنبال راه حل اساسی ارتباط صنعت و دانشگاه بودیم که این اتفاق بین وزارت صنعت و معدن و وزارت علوم با امضای تفاهم نامه ای روی داد. محمد نوری با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در سال از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، افزود: اگر به مدت شش ماه این افراد در یکی از بنگاه های صنعتی مشغول شوند، ضمن کسب تجربه کافی برای استخدام در بخش مربوطه دارای ارزش افزوده نیز است. وی اعلام کرد: در این تفاهم نامه شش طرح پسا دکتری، فرصت های مطالعاتی داخلی، حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری، کارورزی فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی، مشاور مادر صنعتی و حضور نخبگان صنعتی در دانشگاه، محورهای مورد توافق همکاری میان دو وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری و صنعت، معدن و تجارت است. نوری خاطر نشان کرد: با 12.5 درصد صرفه جویی در منابع مالی کشور از جمله هدفمندی یارانه ها، امکان آموزش و اشتغال شش ماهه این فارغ التحصیلان در واحدهای صنعتی فراهم می شود. در این مراسم اولین قرارداد طرح فرصت های مطالعاتی داخلی اعضای هیات علمی ما بین دانشگاه صنعتی سهند و پالایشگاه تبریز به منظور ارتباط صنعت و دانشگاه برای استفاده صنعت از آخرین یافته های علمی و نیز کاربردی کردن علوم دانشگاهی به امضای طرفین رسید.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید