Performancing Metrics

واگذاری 30 هزار هکتار شهرک صنعتی به بخش خصوصی | اتاق خبر
کد خبر: 155224
تاریخ انتشار: 23 مهر 1394 - 12:43
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی و توسعه برای ایجاد شهرک‌های جدید از اولویت‌های کاری این معاونت عنوان و اعلام کرد: از 132 هز

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی و توسعه برای ایجاد شهرک‌های جدید از اولویت‌های کاری این معاونت عنوان و اعلام کرد: از 132 هزار هکتار شهرک‌های صنعتی کشور 132تاکنون 30 هزار هکتار در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا در گیلان، فتحعلی محمدزاده در گردهمایی معاونین عمران و محیط زیست که در شهرستان انزلی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از گردهمایی، انتقال تجربیات و تبادل نیروهای متخصص است و اجرای این امر به طور مستمر در استان‌ها برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تجربه در حوزه‌های مختلف شهرک‌سازی، طراحی مبانی صنعتی و اجرای نکات کلیدی در تامین زیرساخت‌ها را رصد می‌کینم.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی از اهداف مهم این معاونت است، خاطر نشان کرد: توسعه فضای سبز موجب نشاط و آرامش می‌شود و در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی کشور 7000 هکتار فضای سبز وجود دارد.

محمدزاده تصریح کرد: میزان مساحت شهرک‌های صنعتی کشور 132 هزار هکتار است و برای حمایت از سرمایه‌گذاران و تشویق این قشر برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت 30 هزار هکتار در قالب 65 هزار قرارداد صنعتی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون 35 هزار هکتار در قالب احداث واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسیده است، افزود: برای 740 هزار نفر در نواحی و شهرک‌های صنعتی کشور اشتغال ایجاد شده است.

معاون سازمان صنایع کوچک، کیفی‌سازی شهرک‌های صنعتی و توسعه برای ایجاد شهرک‌های جدید را از اولویت‌های کاری این معاونت اعلام کرد و در خصوص وضعیت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: این استان به دلیل شرایط اقلیمی با محدودیت زمین مواجه است و در مجموع 1700 هکتار زمین را در اختیار دارد که پاسخگوی نیاز نیست.

وی اضافه کرد: در گیلان 35 شهرک و نواحی صنعتی وجود دارد که 33 شهرک در حال بهره‌برداری است.

محمدزاده با اشاره به استفاده بهینه از امکانات ساحلی استان، استقرار صنایع و تجهیزات دریایی در داخل شهرک‌های صنعتی برخورار از ساحل را یکی از برنامه‌های وزارت صنعت عنوان کرد و گفت: صنایع دریایی در داخل شهرک‌های صنعتی می‌توانند از امکانات شهرک به طور کامل استفاده کنند.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: برای احداث بنا در شهرک‌های صنعتی، قانون این است که 45 درصد اراضی به بنا تبدیل شوند، اما در گیلان به دلیل محدودیت زمین، 35 درصد عرصه می‌تواند به بنا تبدیل شود.

وی تاکید کرد: استفاده بهینه از آب در کشور بسیار حائز اهمیت است و اگر چه سهم مصرف آب در بخش صنعت نسبت به مصارف کشاورزی کم است، اما برنامه‌ریزی شده تا صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش صنعت لحاظ شود.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید