Performancing Metrics

لیست کالاها و خدماتی که امروز از تحریم اتحادیه اروپا خارج می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 156300
تاریخ انتشار: 26 مهر 1394 - 10:27

به گزارش اتاق خبر به گزارش خبرگزاری فرانسه امروز اتحادیه اروپا رسماً تحریم های خود علیه ایران را لغو می کند، در گزارش پیش رو لیست کالاهای مورد تحریم اتحادیه اروپا که از تحریم خارج خواهند شد بدنبال می آید:

تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

-در تاریخ 12 اوت 2010، اتحادیه اروپا تحریمهای خود علیه ایران را سخت تر کرد. اتحادیه اروپا در این تاریخ ایجاد سرمایه گذاری مشترک با حضور در ایران که در حوزه های صنایع نفت و گاز طبیعی و موضوع وابسته به ان را ممنوع کرد.

- کشورهای عضو باید ممنوع کنند تامین بیمه و بیمه اتکایی به دولت ایران را.

- واردات و صادرات تسلیحات و تجهیزات که می تواند در کمک به  غنی سازی اورانیوم و یا "استفاده دوگانه" مورد استفاده قرار گیرد به ایران ممنوع است.

-تحریم منع فروش عرضه یا انتقال تجهیزات انرژی و فن آوری مورد استفاده ایران برای پالایش، میعان سازی گاز طبیعی، اکتشاف و تولید.

- در ماه مه 2011، وزرای خارجه اتحادیه اروپا تحریمها علیه ایران را به طور قابل توجهی گسترش دادند و نام 100 شخص جدید را به لیست شرکتها و افراد شامل تحریم خود اضافه کردند که  از آن جمله می توان به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ‌  IRISL)) اشاره کرد.

-در ماه اکتبر، اتحادیه اروپا تحریمهای دیگری را علیه 29 نفر اعمال کرد، این تحریمه به بهانه نقض حقوق بشر صورت گرفته است.

- در یکم دسامبر، اتحادیه اروپا اضافه کرد نام 180 نفر افراد ایرانی و اشخاص را به لیست سیاه تحریمها که هدف از آن مسدود کردن داراییها و اعمال ممنوعیت سفر برای افرادی اعلام شد که در رابطه با برنامه های هسته ای ایران هستند.

-در تاریخ 23 ژانویه 2012، اتحادیه اروپا به فوریت  عقد هر گونه قراردادهای جدید واردات، خرید و یا حمل و نقل نفت خام ایران و فراورده های نفتی را ممنوع اعلام کرد. با این حال اعضای اتحادیه اروپا می توانند در صورت صلاحدید خریداری کنند نفت و فراورده های نفتی از ایران را تا ماه جولای همین سال.

--مقامات اتحادیه اروپا گفتند که همچنین برای مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی و ممنوعیت تجارت طلا و سایر فلزات گرانبها با بانک و نهادهای دولتی ایران موافقت کردند.

بدین ترتیب انتظار می رود که اروپایی ها با خارج کردن تمامی موارد فوق نخستین گام عملی در برداشته شدن تحریم ها علیه ایران و اجرایی کردن برجام را بردارند

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید