Performancing Metrics

تولید برنج افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 156419
تاریخ انتشار: 26 مهر 1394 - 13:44
دبیر انجمن برنج گفت: با افزایش حدود ۳۰۰ هزار تن برنج در سال جاری تولید این محصول به حدود ۲ میلیون تن رسید....
دبیر انجمن برنج گفت: با افزایش حدود ۳۰۰ هزار تن برنج در سال جاری تولید این محصول به حدود ۲ میلیون تن رسید.

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج گفت: امسال حدود 2 میلیون تن برنج در کشور تولید شد و این میزان با توجه به شرایط آب و هوایی کاملا خوب برآورد می‌شود.

وی افزود: به دلیل کمبود آب  و شرایط خشکسالی در 14 استان ممنوعیت کشت برنج اعلام شد که کشاورزان اگرچه این بخشنامه را اجرایی نکردند اما در هر جایی که کمبود آب احساس شد از کشت برنج خودداری کردند.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه در هر نقطه‌ای از کشور که کشاورزان اقدام به کشت برنج کردند عملکرد تولید، خوب گزارش شده ، تصریح کرد: سال گذشته وزارت جهاد میزان تولید برنج را یک میلیون و 700 هزار تا یک میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد که میزان برداشت در سال جاری حدود 300 هزار تن نسبت به سال گذشته بیشتر است.

علیزاده شایق تصریح کرد: موضوع اختلاط برنج ایرانی با برنج خارجی هم که مدتی منجر به بروز نگرانی شده بود با نظارت به موقع حل شده و اگر تولید‌کنندگان برای محصول تولیدشان گواهی سلامت و برند مخصوص اخذ کنند این مشکل هم قطعا حل می‌شود.

وی با اشاره به رکود در بازار برنج در سال گذشته و حل آن از طریق اجرای قیمت‌های توافقی بیان داشت: خوشبختانه امسال کشاورزان تقاضایی برای خرید توافقی برنج توسط دولت نداشته‌اند و این موضوع حاکی از آن است که رکود حاکم بر بازار برنج حل شده و برنج تولیدی با قیمت قابل قبول در بازار خرید و فروش می‌شود.

دبیر انجمن برنج تصریح کرد: در حال حاضر بازار برنج از رونق نسبی برخوردار است و بیش از دو ماه است که قیمت برنج تقریبا ثابت بوده  است.

منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید