Performancing Metrics

مجوز افزایش سرمایه دولت در صندوق‌های زیرمجموعه وزارت صنعت ابلاغ شد | اتاق خبر
کد خبر: 157716
تاریخ انتشار: 29 مهر 1394 - 08:33
با تصمیم هیئت وزیران، مجوز افزایش سرمایه دولت در صندوق‌های زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت (پس از وصول هر بخش از اقساط حساب ذخیره ارزی) به شرح مندرج در بند (ز) تبصره...

با تصمیم هیئت وزیران، مجوز افزایش سرمایه دولت در صندوق‌های زیر مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت (پس از وصول هر بخش از اقساط حساب ذخیره ارزی) به شرح مندرج در بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1394 صادر شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا ، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1394 کل کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرده از محل وصولی حساب ذخیره ارزی، به نرخ روز بانک مرکزی، معادل ریالی مبلغ دویست میلیون (000ر000ر200) دلار به حساب صندوق ضمانت صادرات ایران و مبلغ بیست و پنج میلیون (000ر000ر25) دلار به حساب هر یک از صندوق های حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، بیمه فعالیت های معدنی، توسعه و حمایت از صنایع دریایی، ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک واریز نماید.

افزایش مزبور با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و پس از طی مراحل قانونی اصلاح اساسنامه آنها به سرمایه دولت در صندوق های مذکور افزوده می شود.

متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

1- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در سال 1394 از محل وصولی حساب ذخیره ارزی معادل ریالی مبلغ دویست میلیون (000ر000ر200) دلار به حساب اعلامی صندوق ضمانت صادرات ایران و به حساب هر یک از صندوق های حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، بیمه فعالیت های معدنی، توسعه و حمایت از صنایع دریایی، ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، معادل ریالی مبلغ بیست و پنج میلیون (000ر000ر25) دلار واریز نماید.

2- نرخ تبدیل مبالغ دلاری مذکور، نرخ روز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

3- معادل مبالغ واریزی به حساب صندوق های یادشده، سرمایه دولت در این صندوق‌ها افزایش می یابد و وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است اصلاحیه مواد مربوط از اساسنامه صندوق ها را با سیر مراحل قانونی تهیه و جهت تصویب به مرجع صالح ارایه نماید.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ 12/ 7/ 1394 برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید