Performancing Metrics

آینده درخشان صنعت مس پس از برجام | اتاق خبر
کد خبر: 157945
تاریخ انتشار: 29 مهر 1394 - 16:12
رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: با اجرایی شدن برجام، سرمایه گذاری در صنعت مس از سوی سرمایه‌گذاران خارجی افزایش خواهد یافت....

رئیس هیأت عامل ایمیدرو گفت: با اجرایی شدن برجام، سرمایه گذاری در صنعت مس از سوی سرمایه‌گذاران خارجی افزایش خواهد یافت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا ، مهدی کرباسیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - اظهار کرد: با توجه به اینکه دارندگان ذخایر مس در دنیا کشورهای محدودی هستند و ایران هم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس محسوب می شود، می توان نتیجه گرفت یکی از زمینه های بسیار خوب برای سرمایه گذاری در جهان، مس است.

وی افزود: تا کنون درصد محدودی از ذخایر معدنی ما در حوزه مس اکتشاف شده اند و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت یازدهم مبنی بر توسعه فعالیت های معدنی و ایجاد ارزش افزوده در این بخش، یکی از سرمایه گذاری های مناسبی که پتانسیل بسیار خوب و آینده درخشانی برای سرمایه گذاری دارد، صنعت مس است و به نظر می رسد شرکت های بین المللی در این زمینه استقبال خوبی خواهند کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ورود هیات های اقتصادی خارجی پیش از تصویب برجام و لغو تحریم ها بیان کرد: در مورد مس، شرکت های معتبر بین المللی مذاکرات خوبی با ایران داشتند و علاقمندی های خود را به این حوزه نشان دادند. ما در تلاش هستیم تا ارتباط و همکاری بسیار خوبی با شرکت های فعال در این حوزه برقرار کنیم.

کرباسیان درباره نقش صنایع معدنی و فلز مس در برنامه ششم توسعه گفت: مس جزو یکی از زمینه هایی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به آن توجه وی‍ژه ای دارد و در نظر دارد سرمایه گذاری های ویژه ای در این خصوص انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر اتخاذ شده در زمینه افزایش نقش معدن در ایجاد ارزش افزوده بیشتر و بالا رفتن تولید ناخالص ملی به برنامه های تعیین شده در برنامه ششم و افق چشم انداز 1404 برسیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید