Performancing Metrics

با کاهش تورم فضا برای کسب و کارهای دلالانه بسته می شود | اتاق خبر
کد خبر: 166817
تاریخ انتشار: 18 آبان 1394 - 14:54
حسن فروزان فرد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می گوید اگر دولت بتواند به صورت موفقیت آمیزی مسیر کنترل تورم را جلو ببرد فضا برای کسب و کارهای دلالی در کشور تنگ تر و حتی

حسن فروزان فرد عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می گوید اگر دولت بتواند به صورت موفقیت آمیزی مسیر کنترل تورم را جلو ببرد فضا برای کسب و کارهای دلالی در کشور تنگ تر و حتی بسته خواهد شد.

او با اشاره به اینکه دولت در دوسال گذشته موفق عمل کرده و امیدوار است در ادامه هم موفق باشد، می گوید:« اگر ما به تورم زیر 10 درصد برسیم که خیلی هم بعید نیست به آن دست پیدا کنیم، فضای اقتصاد غیررسمی کشور توان پذیرش این حجم پول زیاد و انواع دلالی سکه، ارز و.... را ندارد. تورم، در واقع یک هیجانی است که بالا بودن این هیجان اجازه این نوع از کسب ‌و‌کارها را در اقتصاد کشور می ‌دهد. وقتی که شما تورم سی و چند درصدی، چهل درصدی را تجربه می ‌کنید، انواع و اقسام معاملاتی ممکن است در فضای عمومی کسب‌ و‌کار شکل بگیرد، که می‌ تواند معاملات سودآوری باشد برای کسی که به صورت غیررسمی فعالیت می‌کند اما وقتی به سمت تورم‌های پایین تر حرکت می‌ کنیم و می‌ آییم به تورم زیر 10 درصد فکر می‌کنیم، این فضا دیگر خیلی آماده نیست.»

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم در دوسال گذشته به جای اقدامات پوپولیستی در اقتصاد تلاش کرده است حرکت های عقلانی و غیر احساسی داشته باشد، گفت:« دولت به رغم نگرانی های سیاسی مختلفی که ممکن داشته باشد در حوزه های مختلف مانند انتخابات، پرونده هسته ای و... در دوسال گذشته حاضر نبوده است که تنها برای خوشایند عمومی دست از جراحی اقتصاد برای ساماندهی تورم بردارد و این باعث افتخار است که دولت تدبیر نگاهی کلان به اقتصاد دارد و به دنبال خوشحالی های عمومی بلند مدت است

او با اشاره به اینکه این نگاه بلند مدت دولت مصداق داشتن نگاه ملی در اقتصاد است، عنوان کرد:« برای عبور از این شرایط اقتصادی سخت که کشور دچار آن است نمی توانیم فقط به کوتاه مدت بیندیشیم و بعد در بلندمدت انتظار شرایط گل و بلبل را داشته باشیم، بخش خصوصی اگر به دنبال اصلاح شرایط اقتصادی است باید حامی دولت باشد و باید در این شرایط در تعامل با دولت حرکت کند.

او یکی از زمینه های تعامل با دولت را در اجرای اصلاحیه قانون مالیات ها می داند و با اشاره به اینکه با اجرای این قانون شفافیت بیشتری در اقتصادی کشور به وجود خواهد آمد، می گوید:« با توسعه نیافتن نظام‌های مالیاتی، با دست بسته بودن حاکمیت در تعامل با فعالان اقتصادی چه اتفاقی می‌افتد؛ دولت نیازمند به کسب درآمدهای مالیاتی بیشتر در سال های آینده است، برای اداره کشور و برای توسعه 8 درصدی که هدف گذاری شده، پس اگر نظام ‌های مالیاتی توسعه پیدا نکند در طولانی مدت فشار بر فعالان اقتصادی که شفاف عمل می کنند بیشتر می شود و سختگیری بیشتری را شاهد خواهیم بود درحالی که با اجرای اصلاحیه قانون مالیاتی بخش های زیادی از اقتصاد کشور که هم اکنون غیر شفاف هستند، مجبور به پاسخگویی و پرداخت مالیات می شوند. »

منبع: اتاق تهران

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید