Performancing Metrics

واگذاری ۲۵ درصد از اقتصاد کشور به تعاونی‌ها صرفا یک عدد است | اتاق خبر
کد خبر: 179698
تاریخ انتشار: 9 آذر 1394 - 17:05
معاون ربیعی در امور تعاون گفت: تلاش داریم با عینک واقع‌بینی در بخش تعاون به موضوعات نگاه کنیم....

معاون ربیعی در امور تعاون گفت: تلاش داریم با عینک واقع‌بینی در بخش تعاون به موضوعات نگاه کنیم.

سیدحمید کلانتری (معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی) در خصوص نقش تعاون در برنامه ششم توسعه کشور گفت: تلاش داریم در این برنامه ظرفیت‌های عقب افتاده‌ای که در برنامه پنجم برای حوزه تعاون دیده شده بود اما متاسفانه اجرایی نشد را در این دوره از برنامه بلندمدت اقتصادی کشور لحاظ شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما در این برنامه معرفی بخش تعاون و کارکرد آن به جامعه است؛ ما تلاش داریم مردم را به سمت تاسیس اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها سوق بدهیم زیرا در صورت تحقق این هدف قسمت زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما امیدواریم با حمایت دولت و جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی و ظرفیت‌های بانکی این حوزه را گسترش بدهیم.

وی در خصوص نقش تعاون در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه هنوز عددی تعیین نشده اما قرار است ۲۵ درصد از اقتصاد کشور به تعاونی‌ها اختصاص داده شود که این صرفا یک عدد است و ما تلاش داریم با عینک واقع‌بینی به موضوعات نگاه کنیم به طور مثال اگر ما بخواهیم تعاونی‌ها را از ۵ درصد به ۱۰ درصد برسانیم یعنی باید ۱ میلیون ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم به عبارت دیگر‌‌ همان میزانی که امروز تعاونی داریم دوباره تعاونی ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: البته این کار شدنی است به شرطی که دولت توجه لازم را به این بخش کند و به تعاونی‌های زنان، جوانان مخصوصا به خصوصی‌سازی توجه کند اگر این امر تحقق یابد؛ می‌توانیم ۱۵ درصد واقعی را برای حوزه تعاون درنظر بگیریم.

معاون امور تعاونی وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی افزود: ما یک عدد ۱۰۰ در اقتصاد داریم که بین سه حوزه دولت، بخش خصوصی و تعاون تقسیم شده است حال اگر هرکدام از این سه گروه بخواهند سهم بیشتری بگیرند باید از سهم دیگری کاسته شود که امیدواریم این سهم دولت باشد که کم باشد.

منبع: ایلنا

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید