Performancing Metrics

مشخصات موشک انگلیسی که برای ترور رهبران داعش استفاده می‎شود | اتاق خبر
کد خبر: 180069
تاریخ انتشار: 10 آذر 1394 - 04:23
مقام‌های انگلیس گفته‌اند در صورتی که مجوز پارلمان را برای مداخله نظامی در سوریه به دست آورند از موشک‌های بریمستون برای هدف قرار دادن رهبران داعش استفاده می‌کنند.
مقام‌های انگلیس گفته‌اند در صورتی که مجوز پارلمان را برای مداخله نظامی در سوریه به دست آورند از موشک‌های بریمستون برای هدف قرار دادن رهبران داعش استفاده می‌کنند. این موشک اما چه مشخصاتی دارد؟

در گزارش رسانه‌هاي انگليس امده است كه موشک‌های هدایت شونده لیزری بریمستون می‌توانند یک هدف کوچک و با تحرک سریع را مورد اصابت قرار دهند و خلبان‌های نیروی هوایی انگلیس از این موشک‌ها برای ترور رهبران داعش استفاده خواهند کرد.

موشک هوابه‌سطح بریمستون ای یک جستجوگر فعال راداری (نمونه توسعه یافته جستجوگر موشک Longbow Hellfire ) با فرکانس 94 گیگاهرتز(موج میلی متری) است که به منظور هدایت موشک به صورت خودکار در دماغه آن به کار رفته است.

 آزمایش شلیک این موشک از هواپیمای جنگنده تورنادو در سبتامبرسال 2000 انجام گرفته است.البته این موشک از هواپیماهای جنگنده دیگری مانند یوروفایتر و هری یر نیز توانایی شلیک دارد.جنگنده یوروفایتر توانایی حمل 24 عدد از این موشک ها را دارد.

موتور موشک بریمستون توانایی فوق العاده ای دارد به طوری که می تواند شتاب لازم برای رساندن موشک به سرعت مافوق صوت را تامین کند.این موشک نیز مانند لانگ بو توانایی عملکرد در هر گونه آب و هوایی را دارد.

وقتی هدف توسط هواپیما تشخیص داده شد موشک به سمت منطقه ای که هدف در آن قرار دارد شلیک می شود و رادار جستجوگر موشک به صورت خود کار ارتفاع موشک را تنظیم می کند تا موشک در یک ارتفاع ثابت بماند.موشک دارای الگوریتم تشخیص اهداف زرهی به صورت خودکار است و بعد از تشخیص هدف به صورت خودکار بر روی هدف قفل می کند و جهت گیری حرکت موشک طوري تنظیم می شود که موشک به صورت شیرجه ای از بالا به هدف اصابت كند.این موشک دارای قابلیت شلیک کن - فراموش کن است.

اين موشك‌ها مي‌توانند به نحوی هدفشان را نابود می‌کنند که یک انفجار مهار شده به وجود آورده و ترکش‌های بسیار کمی تولید کند. به همين خاطر براي انگليس ابزاري مناسب براي ترور به حساب مي‌آيد.

بریمستون موشکی است هواپرتاب که دارای همان بدنه هلفایر ولی با بالچه های متفاوت و پیشرانه و کلاهک قدرتمند تر است.موشک دارای چهار بالچه کوچک تعادل در جلو و چهار بالچه هدایت در عقب با بخشهای متحرک است.

از انجای که بریمستون در نسخه اولیه با هدایت میلی موجی تنها توان درگیری با زره پوشها شامل تانک و نفربر توپ خانه و کامیون را داشت در نسخه بعدی که Dual-Mode Brimstone نام داشت دارای سامانه هدایت میلی موجی در کنار سامانه هدایت لیزری بود تا بتوان ان را برضد هر هدفی شلیک کرد.

موشک‌های صد هزار پوندی بریمستون که در سال 2011 علیه حکومت معمر قذافی در لیبی مورد استفاده قرار گرفتند، می‌توانند از ارتفاع 20 هزار پایی توسط یک جنگنده تورنادو جی آر 4 نیروی هوایی انگلیس شلیک شده و خودروهایی را که به میزان 70 مایل بر ساعت سرعت دارند هدف قرار دهند.

همچنین این موشک‌ها قابلیت شلیک از هواپیمایی که به فاصله هفت مایل از هدفش پرواز می‌کند را نیز دارند هر یک از این موشک‌ها از یک کلاهک انفجاری کوچک اما شدیدا هدفمند برخوردار هستند که شانس اصابت ترکش به غیرنظامیان را کاهش می‌دهد.

موشک‌ها همچنین از یک فیوز انطباق پذیر برخوردار هستند که به خلبان اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد دقیقا چه زمانی موشک منفجر شود.

منبع:خبرآنلاین

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید