Performancing Metrics

اکیپ های ۳ نفره بررسی میزان خسارت کشاورزی استان سمنان تشکیل شد | اتاق خبر
کد خبر: 180524
تاریخ انتشار: 10 آذر 1394 - 13:50
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان با اشاره به تشکیل کمیته سه نفره برآورد و اعلان خسارت به کشاورزان استان، گفت: کشاورزان باید در زمان وقوع خسارت در عرصه حاضر باشند....

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سمنان با اشاره به تشکیل کمیته سه نفره برآورد و اعلان خسارت به کشاورزان استان، گفت: کشاورزان باید در زمان وقوع خسارت در عرصه حاضر باشند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان،  سیدحسن میرعماد در جلسه ستادبیمه کشاورزی استان با حضور مدیرکل بحران استانداری، بانک کشاورزی و جمعی از نمایندگان تشکل های بخش کشاورزی در محل سازمان جهاد کشاورزی استان، بر فعال شدن اکیپ های سه نفره متشکل از نماینده جهادکشاورزی، بانک کشاورزی و نماینده صنف کارهای کشاورزی برای بررسی میزان  خسارت و اعلان به کشاورزان تاکید کرد.

وی با اشاره به سطوح بیمه شده کشت پائیزه تاکنون که در حد انتظار نیست، خواستار  آسیب شناسی موضوع و دلایل عدم  پیشرفت  لازم در این خصوص شد.

میرعماد همچنین بر اطلاع رسانی میزان خسارت و مبلغ قابل پرداخت به بهره برداران خسارت دیده، برگزاری جلسات مستمر بیمه شهرستانی، پیگیری برای رسیدن پوشش بیمه ای به سطح مطلوب، حضوز فعال نماینده صنف  در کمیته  سه نفره، کمک به تولید و تولید کنندگان بخش به  نحو ممکن تاکید کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان خواستار اعلان موضوعات و تنگناهای مرتبط با بیمه محصولات از سوی بهره برداران برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات دستورالعمل ها از طریق مراجع قانونی شد.

علی کیومرثی بیان کرد: انتظارات کشاورزان برای برآورده کردن به موقع خسارت و پرداخت غرامت خواسته بجایی است و باید شرایط و جذابیتی ایجاد کنیم که کشاورزان با میل و رغبت به پوشش بیمه ای محصولات اقدام کنند.

محمدرضا کرم الدین مدیر گروه خدمات بیمه ای استان سمنان با ارائه گزارشی از میزان وجوه دریافتی و پرداخت خسارت به کشاورزان  در سنوات گذشته، نحوه تخفیف و تقسیط، اقدامات انجام شده  برای بیمه کشت پائیزه  بیان کرد: تا کنون حدود پنج هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم  وجو در استان زیر پوشش بیمه قرارگرفته است که برای رسیدن به سطح  مطلوب  نیازمند پیگیری  وجدیت بیشتری است.

در این ستاد همچنین جمعی از بهره برداران و نماینده تشکل های حاضر در جلسه  با اشاره  به  سطوح  کم بیمه کشت پائیزه و رغبت کم کشاورزان برای پوشش بیمه ای خواستار اطلاع رسانی میزان خسارت به کشاورزان، منطقه ای دیدن بیمه و اعلان خسارت، پرداخت خسارت زیر ۲۰ درصد، برآورد به موقع خسارت و پرداختی غرامت،   پرداخت خسارت زراعت جو، آموزش لازم برای کارشناسان بیمه  و... اشاره کردند.

منبع: مهر

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید