Performancing Metrics

غربال‌گری 600 نفر از بانوان مبتلا به آسیب اجتماعی | اتاق خبر
کد خبر: 181396
تاریخ انتشار: 11 آذر 1394 - 04:40
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به طرح سازمان‌دهی بانوان آسیب‌دیده کشور گفت: 600 نفر از بانوان در این طرح غربال‌گری شده و مورد معاینه سلامت قرار گرفتند....
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به طرح سازمان‌دهی بانوان آسیب‌دیده کشور گفت: 600 نفر از بانوان در این طرح غربال‌گری شده و مورد معاینه سلامت قرار گرفتند.

انوشیروان محسنی بند‌پی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بهزیستی، شهرداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) در مورد سامان‌دهی بانوانی که دچار آسیب‌های اجتماعی شده و بدون سرپناه هستند، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با محوریت استانداری تهران تقسیم کار شد تا نیروی انتظامی نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند.

وی خاطر‌نشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز نسبت به صدور مجوز برای افرادی‌ که علاقمند به تاسیس مراکزی که ماده 16 را عهده‌دار شوند و نگه‌داری از این افراد را تقبل کنند سازمان بهزیستی نیز با توجه به توان تخصصی و ظرفیت علمی خود آماده حمایت از آنان است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به آمادگی شهرداری تهران در مورد تامین فضای فیزیکی برای بانوان دچار آسیب‌های اجتماعی و بی‌سرپناه، گفت: در اولویت نخست خویش سعی داریم تا برای 600 نفر از بانوانی که با مشکل رو‌به رو هستند نسبت به جمع‌آوری، غربال‌گری و معاینه سلامت آنها اقدام کرده و سپس به توزیع آنها بپردازیم.

وی از اعلام آمادگی کمیته امداد در مورد حمایت مالی از بانوانی که از نظر اعتیاد و سلامت جسمی مشکلی ندارند خبر داد و تصریح کرد: در مجموع با انجام کار تیمی درصدد هستیم تا شرایطی را فراهم کنیم تا چهره کلان‌شهرها را از حالتی که دور از اخلاق‌مداری است خارج کرده و با تربیت‌پذیری و بازگشت پذیری این افراد به زندگی خانوادگی و اجتماعی و اثربخشی در مسایل اقتصادی کمک کنیم.

محسنی بندپی با اعلام اینکه این طرح به‌صورت پایلوت در تهران اجرا می‌شود، افزود: پیش‌بینی ما بر این است که چون همه بانوان اهل تهران نیستند بنابراین تمهیداتی اندیشیده شود تا با همکاری و تعامل این کمیته تشکیل شده در شهرستان‌ها نیز نسبت به برگشت این افراد اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی خاطر‌نشان کرد: طرح بسته حمایتی پیشنهادی برای زنان سرپرست خانوار نیز در سال 95 و در برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.

 منبع: فارس

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید