Performancing Metrics

مشاغل مستمر و غیرمستمر از هم تفکیک شوند | اتاق خبر
کد خبر: 181652
تاریخ انتشار: 11 آذر 1394 - 13:00
کارگران یزدی در نامه ای خطاب به ربیعی خواستار تفکیک مشاغل مستمر و غیرمستمر شدند....

کارگران یزدی در نامه ای خطاب به ربیعی خواستار تفکیک مشاغل مستمر و غیرمستمر شدند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم،در راستای عدم تفکیک مشاغل مستمرو غیر مستمرجمعی از کارگران یزدی در نامه‌ای به وزیر کار، رفاه اجتماعی اعتراض خود را اعلام کردند و خواستار تفکیک مشاغل مستمر و غیر مستمر و همچنین جلوگیری از قرارداد موقت در مشاغل مستمر شدند.

این کارگران در این نامه بیان کرده‌اند: تیر ماه امسال،  پس از 25 سال پیگیری کارگران، وزارت کار به وظیفه خود برای دفاع از کارگران عمل کرد و مصوبه جلوگیری از ثبت قراردادهای موقت در مشاغل مستمر را صادر کرد اما با فشار کارفرمایان، عمر این مصوبه تنها به دو روز رسید و پس از آن کان لم یکن تلقی شد. کارفرمایان می گویند لغو قرارداد موقت در شرایط سخت کنونی به بازار لطمه می زند. اما این “شرایط سخت کنونی” دهه هاست که ادامه دارد و این کارگران هستند که همیشه باید ترس از بیکاری را داشته باشند.

این کارگران یزدی در دومین بند خود از وزیر کار خواسته اند دستمزدها را بر اساس تورم واقعی افزایش دهد. دولت اخیراً مصوبه ای را اعلام کرد که در آن حقوق کارمندان در سال 95 تنها 10 درصد افزایش خواهد داشت. کارگران معتقدند دولت به این طریق می خواهد به طور غیر مستقیم اعلام کند افزایش حقوق آنها نیز در سال 95 همین مقدار خواهد بود. این در حالیست که کارمندان دولت نسبت به کارگران کشور یک اقلیت محسوب می شوند.

سومین خواسته کارگران یزدی، حذف شرکت های پیمانکاری و الزام دستگاه های اجرائی به قرارداد مستقیم با کارگران است. برخی از شرکت‌های مادر با انعقاد قرارداد، امور خود را به شرکت‌های پیمانکاری واگذار می‌کنند و این شرکت‌های پیمانکاری، دستمزد کمتری نسبت به شرکت بالادستی پرداخت می‌کنند. هر چند مرداد امسال مصوبه ای صادر شد که  طبق آن باید تبعیض در پرداخت دستمزد از بین میرفت اما ضمانت اجرایی چنین مصوبه هایی همیشه مورد سوال بوده است.

کارگران یزدی در چهارمین خواسته خود از وزیر خواسته اند سهم تصویب شده ی 4 درصدی کارفرمایان برای مشاغل سخت توسط سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان گرفته شود.

عدم پرداخت به موقع 4درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور از سوی برخی کارفرمایان، موجب تأخیر در بازنشستگی به هنگام بیمه شدگان شاغل در این مشاغل می شود و این موضوع علیرغم مصوبه حمایتی سازمان تأمین اجتماعی از کارفرمایان در فروردین ماه، همچنان یکی از دغدغه های کارگران است.

این کارگران در پایان از وزیر خواسته اند در تقویت تشکل های کارگری تلاش لازم را انجام دهد.

تعداد قابل توجهی از نمایندگان کارگران یزد از جمله نمایندگان کارگران شرکت سیمرغ، پارس مداد، اکسیر یزد، کاشی احسان میبد، نساجی  اردکان، شهرداری یزد، شهرداری میبد، شهرداری مهریز، کاشی کیمیا سرام ،شیر پاستوریزه یزد و کاشی مریم میبد این نامه را امضا کرده اند.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید