Performancing Metrics

کشته و زخمی شدن‌ده‌ها نفر در تیراندازی در ایالت کالیفرنیای آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 182384
تاریخ انتشار: 12 آذر 1394 - 11:00
تیراندازی در شهر سن برناردینو در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است....

تیراندازی در شهر سن برناردینو در جنوب ایالت کالیفرنیای آمریکا باعث کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر شده است.

اتاق خبر -  به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تیراندازی در یک مرکز خدمات اجتماعی روی داد و گفته شده دست‌کم 14 نفر در جریان آن کشته شده‌اند.

پلیس از کشته شدن دو مظنون عامل این تیراندازی خبر داده اما شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داده که تیراندازان سه نفر بوده‌اند.

بر اساس اعلام پلیس، دو مظنون به شدت مسلح که یک مرد و یک زن بوده‌اند، پس از تیراندازی کورکورانه به روی جمعیتی در یک مرکز بهداشتی در جنوب کالیفرنیا که به مرگ ۱۴ نفر منجر شد، کشته شده‌اند.

پلیس تایید کرد که این دو مظنون به مسلسل و سلاح‌های کمری مسلح بودند و لباس‌های مخصوص عملیات نظامی به تن داشتند.

آنها در یک جشن تعطیلات کریسمس در مرکز اجتماعی بخش سن برناردینو در جنوب کالیفرنیا در نزدیکی لس آنجلس به روی جمعیت آتش گشودند.

حداکثر ۱۷ نفر هم زخمی شده‌اند که حال بعضی از آنها وخیم گزارش می‌شود. با یورش صدها مامور پلیس و جست‌وجو برای یافتن مظنونان شهر عملا بسته شد.

حادثه حدود ساعت ۱۱:۰۰ صبح به وقت محلی شروع شد و بالاخره پس از حدود هشت ساعت با اعلام مرگ دو مظنون و دستگیری یک نفر سوم که ارتباطش با حادثه معلوم نیست، پایان یافت.

اف بی آی احتمال تروریستی بودن حادثه را رد نکرده و می‌گوید تحقیقات ادامه دارد.

جرود برگوان رئیس پلیس سن برناردینو گفت:‌ آنها برای کاری که کردند آماده بودند، انگار ماموریت داشته باشند.

چهار ساعت پس از حمله، پلیس یک خودروی شاسی بلند سیاهرنگ را که پیشتر در حمله شناسایی کرده بود در یک محله مسکونی به محاصره در آورد.

به گفته پلیس، دو مظنون زن و مرد این تیراندازی در همین خودرو بودند و در جریان مبادله آتش با پلیس کشته شدند و یک مامور هم زخمی شد.

یک مظنون سوم در حال فرار از صحنه دیده و بعدا دستگیر شد هرچند پلیس نسبت به ارتباط او با حمله مطمئن نیست.

مقام‌ها همچنین در حال ارزیابی یک وسیله مشکوک به بمب در مرکز منطقه‌ای اینلند - محل تیراندازی اول - هستند که گفته می‌شود مهاجمان رها کرده‌اند.

سن برناردینو در حدود ۱۰۰ کیلومتری شرق لس آنجلس است اما در واقع بخشی از کلان شهری است که لس آنجلس در آن قرار دارد.

همزمان با تجسس پلیس در مجتمع عظیم محل تیراندازی، صدها نفر از این مرکز خدمات درمانی برای معلولان با مشکلات ذهنی تخلیه شدند.

تعداد زیادی از کارمندان خود را در اتاق‌های ساختمان پنهان کردند و منتظر رسیدن پلیس ماندند.

سازمان محل حمله به افراد مبتلا به معلولیت‌ها و مشکلات ذهن و روان مثل اوتیسم کمک می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد که بیماری در تیراندازی آسیب دیده باشد.

حمله در سالنی اتفاق افتاد که سازمان بهداشت عمومی سن برناردینو درحال برگزاری جشنی در استقبال از کریسمس بود.

این مرگبارترین تیراندازی جمعی آمریکا از زمان مرگ ۲۶ کودک و آموزگار در شهر نیوتاون ایالت کنتیکات در سال ۲۰۱۲ است.

مقام های اف بی آی می‌گویند هنوز نمی‌دانند که این حمله ماهیت تروریستی داشته یا نه، اما پلیس محلی گفت که ممکن است حمله ناشی از تروریسم داخلی بوده باشد.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به این حادثه واکنش نشان داده و گفت: یک چیز معلوم است، اینکه ما در این کشور تیراندازی‌های مکرر جمعی داریم که در هیچ جای دیگر جهان نمونه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: گام‌هایی هست که می‌توانیم برداریم، نه اینکه بتوانیم از همه این حوادث جلوگیری کنیم، بلکه اطمینان حاصل کنیم کمتر اتفاق می‌افتند.

جری براون، فرماندر ایالت کالیفرنیا نیز با قربانیان حادثه و بستگان آنها و همه کسانی که از حادثه متاثر شده‌اند، ابراز همدردی کرده و پرچم‌ها در مجلس ایالتی به حالت نیمه برافراشته در آمدند.

این تیراندازی کمتر از یک هفته بعد از تیراندازی در یک کلینیک تنظیم خانواده در ایالت کلرادو که سه نفر در آن کشته و ۹ نفر زخمی شدند روی می‌دهد. مهاجم آن حادثه دستگیر شد و ظاهرا انگیزه‌اش مخالفت با سقط جنین بوده است.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید